اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبر داد

اعطای مجوز استفاده از 40 میلیون دلار تسهیلات به سازمان قطار شهری قم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: این شورا مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ 40 میلیون دلار را به سازمان قطار شهری اعطا کرد.

اعطای مجوز استفاده از 40 میلیون دلار تسهیلات به سازمان قطار شهری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری پیش از ظهر امروز در آخرین نشست خبری خود در سال 91 گزارشی از مصوبات اسفند ماه شورای اسلامی شهر قم ارائه کرد.

وی بررسی بودجه‌های مربوط به سازمان‌های وابسته به شهرداری را عمده فعالیت شورای شهر در ماه جاری دانست و خاطرنشان کرد: امسال با ارائه به موقع بودجه توسط شهرداری و سازمان‌های وابسته و بررسی جامع آن، بودجه‌های سازمان‌ها قبل از سال جدید بررسی و ابلاغ شد.

اعطای مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی

سخنگوی شورای شهر قم ابراز داشت: یکی از مصوبات شورای شهر در اسفند ماه، اعطای مجوز استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ 40 میلیون دلار برای سازمان قطار شهری بود که مراحل قانونی آن در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: با تحقق این اعتبار مشکل اصلی اجرای مترو که تامین اعتبار بود برطرف می‌شود.

بختیاری واگذاری فضای سبز به بخش خصوصی از طریق تشریفات مناقصه به مدت سه سال را از دیگر مصوبات شورا در ماه اخیر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 60 درصد مجموعه فضای سبز شهر قم توسط بخش خصوصی و 40 درصد به صورت امانی اداره می‌شود.

ایجاد گرمخانه برای نخستین بار در قم

عضو شورای اسلامی شهر قم از ایجاد گرمخانه برای نخستین بار در قم خبر داد و افزود: برای این کار 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که بخشی از این مبلغ برای معتادان خیابانی و کارتون‌خواب‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در این گرمخانه امکانات و نیازمندی‌های اولیه توسط شهرداری تامین شده و دادستانی و نیروی انتظامی اقدامات خود را در ساماندهی افراد انجام می‌دهند.

تصویب بودجه 550 میلیاردی برای شهرداری قم

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه مصوب شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب شده برای شهرداری 550 میلیارد تومان است و این به جز بودجه سازمان‌های وابسته به آن است.

وی تصریح کرد: بودجه مصوب شده برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم 20 میلیارد ریال، کشتارگاه 23 میلیارد ریال، اتوبوسرانی 74 میلیارد ریال، بهشت معصومه 66 میلیارد ریال، حمل و نقل و پایانه‌ها 21 میلیارد ریال، تاکسیرانی 13 میلیارد ریال، بازیافت و مدیریت پسماند 38 میلیارد ریال و حمل و نقل و ترافیک 39 میلیارد ریال است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: برای خرید ماشین‌آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی 36 میلیارد ریال مصوب شده است.

سال 91 سال سختی برای شهرداری بود

وی با بیان اینکه سال 91، سال سختی برای شهرداری بود ابراز داشت: در این سال کمک‌های دولت خیلی افت داشت و عملا شهرداری در اداره شهر تنهاتر از قبل بود.

بختیاری با مثبت توصیف کردن عملکرد شهرداری تاکید کرد: در بخشی از حوزه‌ها عملکرد شهرداری چشمگیر بوده و در بخشی از حوزه‌ها هم نیازمند تقویت است.

وی از ایجاد پارکینگ طبقاتی در میدان امام خمینی و شهید صدوقی خبر داد و عنوان داشت: شهرداری در این دو منطقه به دنبال مکانی برای ایجاد پارکینگ است.

سخنگوی شورای شهر قم در مورد بلوار فردوسی ابراز داشت: این بلوار از شبکه‌های اصلی ترافیکی شهر خواهد بود که از چهار سال قبل تملک املاک واقع در مسیر آن در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن انجام شده و امید است در سال 92 از خیابان صدوق تا محدوده منطقه یک بازگشایی شود.

انتهای پیام/78001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول