اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده انتظامی کردستان صورت گرفت

افتتاح نخستین سیستم دیجیتالی تشخیص هویت کردستان در سنندج

خبرگزاری فارس: نخستین سیستم دیجیتالی تشخیص هویت استان کردستان ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی استان در سنندج افتتاح شد.

افتتاح نخستین سیستم دیجیتالی تشخیص هویت کردستان در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرمانده انتظامی استان کردستان ظهر امروز در حاشیه افتتاح سیستم دیجیتالی و فنی انگشت‌نگاری آگاهی سنندج در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پلیس آگاهی که به کشف جرم کمک می‌کند واحد انگشت‌نگاری تشخیص هویت است.

سردار محسن حسن‌خانی تصریح کرد: پاسخگویی به استعلامات تشخیص هویت مراجعین از دیگر وظایف پلیس آگاهی است که به منظور ارتقا در کیفیت خدمات‌رسانی، تجهیز آن با سیستم‌های روز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سیستم جدید انگشت‌نگاری در آگاهی سنندج نیاز به نیرو و جوهر ندارد و مراجعین به محض وارد کردن دست به سیستم، اثر انگشت آنها اسکن می‌شود.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، سیستم دیجیتالی انگشت‌نگاری در حال حاضر در شهر سنندج دایر شده است و تلاش برای راه‌اندازی آن در شهرستان‌های دیگر استان در حال انجام است.

حسن‌خانی از کشف 91 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: 50 دستگاه از آمار مطرح شده خودرو بوده که به صورت علمی کشف شده است.

وی کاهش فاصله زمان وقوع تا کشف جرم را مهم‌ترین اولویت‌های انتظامی در استان عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم نیاز به وجود نیروهای آموزش دیده متخصص و به روزآوری امکانات و تجهیزات است.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: پلیس امروز از نظر تخصص، آموزش، برخورد و توانمندی با 5 سال پیش واقعا متفاوت است و تلاش برای ارتقا سطح خدمات‌رسانی به مرد با جدیت دنبال می‌شود.

حسن‌خانی با بیان اینکه پلیس ایران بهترین وضعیت کشف جرم را بین پلیس‌های جهان دارد، افزود: پلیس استان کردستان نیز در این زمینه از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است تا جایی‌که بیش از 94 درصد از سرقت‌ها و قتل‌ها در کوتاه‌ترین زمان کشف می‌شود.

به گفته وی، آمار کشفیات قتل در کردستان 107 درصد است به گونه‌ای که امسال چندین مورد از قتل‌های سال‌های گذشته کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیشترین جرائم استان را سرقت‌های متفرقه عنوان کرد و گفت: 70 درصد از جرائم سرقت کردستان توسط معتادین صورت می‌گیرد.

حسن‌خانی تصریح کرد: این مهم نیاز به ایجاد مکانی برای نگهداری از معتادین را دوچندان کرده است که باید به صورت ویژه از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مکان برای نگهداری معتادان نقش بسزایی در کاهش میزان وقوع سرقت‌ها در سطح استان خواهد داشت.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، وقوع جرم به تناسب جمعیت 1.5 میلیون نفری و وسعت قابل توجه استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

حسن‌خانی آمار وقوع جرائم خشن در کردستان را در حد بسیار پائینی عنوان کرد و بیان داشت: امسال تاکنون تنها یک مورد سرقت مسلحانه در استان به وقوع پیوسته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت مطلق نیست، اما تلاش پلیس حفظ امنیت اجتماعی است و در این راستا با اولویت‌بندی جرائم اقدامات خود را تعریف و عملیاتی می‌کند.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول