اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام‌به‌گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/3

لزوم تشکیل بلوک 3 ضلعی کابل-تهران-اسلام‌آباد/«قادری» به دولت اولتیماتوم داد+تصاویر

خبرگزاری فارس: «طاهر القادری» در حالی خواستار تغییر در سیاست داخلی کشورش است که در راهبرد منطقه‌ای پاکستان نیز از ایجاد بلوک 3 ضلعی کابل-تهران-اسلام‌آباد برای پیشبرد منطقه حمایت می‌کند.

لزوم تشکیل بلوک 3 ضلعی کابل-تهران-اسلام‌آباد/«قادری» به دولت اولتیماتوم داد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، «محمد طاهر القادری» رهبر نهضت «منهاج‌القرآن» پاکستان پس از بازگشت به کشورش در جمع عظیمی از مردم شهر لاهور به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی، خواستار تشکیل یک بلوک منطقه‌ای متشکل از کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان در جهت توسعه و رشد زندگی مردم این حوزه شد.

رهبر نهضت منهاج‌القرآن پاکستان افزود: ایران، پاکستان و افغانستان با نزدیک‌تر شدن و گسترش همکاری با یکدیگر می‌توانند به یک بلوک در منطقه تبدیل شوند.

طاهر القادری گفت: من برای تغییر سیستم سیاسی و انتخاباتی به کشورخود بازگشتم و خواهان رجوع به سیاست‌های «محمد علی جناح»، بنیانگذار پاکستان هستم.

قادری در اجتماع هزاران طرفدار خود در لاهور از دولت پاکستان خواست، سیستم کشور را بر اساس قانون اساسی تدوین کند.

وی هشدار داد اگر دولت تا 10 ژانویه (21 دی) قانون اساسی را در کشور اجرا نکند، از طرفداران خود درخواست می‌کند تا در تاریخ 14 ژانویه (25 دی) تظاهراتی میلیونی به طرف «اسلام‌آباد» راه بیندازند.

قادری افزود: پاکستانی‌های مقیم خارج از کشور از جمله ژاپن ظرف مدت شش ماه می‌توانند تمام بدهی پاکستان به «صندوق بین‌المللی پول» را پرداخت کنند، بنابراین پاکستان کشوری خودکفا است که نیازی به کمک مالی آمریکا ندارد.

این رهبر سیاسی و مذهبی پاکستان در ادامه بیان کرد: سیاست‌های غلط دولت سبب شده که بازرگانانان پاکستانی سرمایه خود را به خارج از کشور منتقل کرده و از کمک اقتصادی به کشورشان خودداری کنند.

قادری ابراز داشت: هر کس خواهان پایان یافتن حمله پهپادهای آمریکایی و آزادی از یوغ بیگانگان به ویژه آمریکا است، من را همراهی کند.

وی افزود: ای ملت پاکستان زمان آن رسیده به جای فعالیت برای کسب قدرت سیاسی به فکر حفظ کشورمان باشیم.

قادری خاطرنشان کرد: اگر خواهان جلوگیری از کودتای ارتش هستیم باید عدالت و انصاف بر جامعه حکم‌فرما باشد.

قادری در پایان این سخنرانی گفت: تنها راه نجات پاکستان از بحران سیاسی فعلی برگزاری انتخابات شفاف است.

علامه قادری یک عالم دین و متصوف پاکستانی است که قبلاً در ایالت پنجاب به عنوان استاد حقوق بین‌الملل مشغول فعالیت بوده است.

قادری در سال 2010 فتوایی را در مخالفت با طالبان و حملات انتحاری در پاکستان صادر کرد.

نسخۀ اصلی این فتوا به زبان اردو بوده و مشتمل بر 600 صفحه تحقیق و پژوهش از منابع همچون قرآن، احادیث و نظریات صحابۀ پیامبر (ص) می‌باشد.

وی در زمان حضورش در پاکستان رهبری حزب سیاسی «تحریک عوامی پاکستان» را بر عهده داشت.

قادری بنیانگذار سازمان بین‌المللی میانه‌رو  «منهاج القران» است که که در بیش از 90 کشور جهان دارای شعبه است و هدف آن ترویج اسلام معتدل و غیرافراطی، ایجاد روابط و درک سالم میان جوامع و ادیان و آموزش اسلام میانه رو به جوانان است.

وی همچنین بانی دانشگاه منهاج بوده و ریاست هیئت مدیرۀ آنرا بر عهده دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول