اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اصلی هئیت مدیره آب کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد 11.2 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی دارد / سد شیو 17 هزار هکتار زمین را آبیاری می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو اصلی هئیت مدیره آب کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پربارش در سطح کشور بوده که دارای 11.2 متر مکعب نزولات آسمانی است.

کهگیلویه و بویراحمد 11.2 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی دارد / سد شیو 17 هزار هکتار زمین را آبیاری می‌کند

آرش مصلح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پربارش در سطح کشور بوده که دارای منابع بزرگی از آب از جمله نزولات آسمانی و آب‌های روان است.

وی افزود: این استان افزون بر 11.2 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی دارد و دارای 8.5 میلیارد متر مکعب آب روان است که با این آمار در رده سوم یا چهارم کشور قرار دارد.

مصلح با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد از نظر منابع آبی بیش از 10 درصد منابع آب کشور را دارد، ابراز داشت: از میزان 8.5 میلیارد متر مکعب آب روان در این استان، شهرستان‌های باشت و گچساران بیش از یک‌میلیارد متر مکعب این مقدار را دارند.

سد شیو و انتقال آب به دشت امامزاده جعفر(ع) از پروژه‌های ملی است

نماینده و مجری طرح ملی شبکه‌های آبیاری سد کوثر سد شیو و انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران را از جمله پروژه‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی دانست و تأکید کرد: مطالعات زمین ‌شناسی، باستان‌شناسی، زیست محیطی و سامانه‌های انتقال سد شیو افزون بر شش سال طول کشیده است که این طرح با پیگیری غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از طریق معاونت راهبردی رئیس جمهور برای اخذ مجوز ارسال شده است.

سد شیو 17 هزار هکتار از اراضی باشت و دشت امامزاده جعفر(ع) را آبیاری می‌کند

مصلح خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که عملیات اجرایی این سد در سال 92 آغاز شود که با اجرای این پروژه بیش از 17 هزار هکتار از اراضی باشت، امامزاده جعفر(ع) گچساران و دشت رستم از شهرستان رستم زیر آب می‌رود.

وی تأکید کرد: با اجرا و بهره‌برداری از سد شیو آب شرب، کشاورزی و صنعت باشت تأمین می‌شود و در همین راستا اجرای این سد آینده‌نگری جامعی برای عمران بخش کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت است.

انتهای پیام/82001/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول