اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید گیلان:

غرب‌زدگی عنصر کلیدی جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه رخنه در مراکز آموزش عالی بخشی از راهبرد مخالفان نظام اسلامی است، گفت: غرب‌زدگی در حوزه فرهنگ از عناصر کلیدی در جنگ نرم است.

غرب‌زدگی عنصر کلیدی جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن حبیبی امروز در نشست راهبردی بسیج اساتید استان با بیان اینکه نظام اسلامی ما از سرمایه عظیم جامعه دانشگاهی به عنوان اصلی‌ترین کانون تولید قدرت نرم برخوردار است، اظهار کرد: باید با اتکا به آن «ما می‌توانیم» را در عرصه جهانی عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی کشور به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و اعتماد دارند، اضافه کرد: همین اعتقاد و اعتماد است که آنها را بر آن داشته است تا برای کارآمدی نظام اسلامی در حوزه تولید علم و فناوری تلاش و مشارکت کنند.

این مسئول افزود: دشمن در حوزه جنگ نرم بر آن است که این اعتماد و مشارکت را ضعیف کند و جامعه دانشگاهی را فراروی نظام اسلامی قرار دهد.

وی دانشگاه‌ها را سرمایه عظیم اجتماعی خواند و تصریح کرد: این سرمایه بزرگ می‌تواند کانون تولید علم، پویایی، فناوری، فرهنگ اسلامی و انقلابی و مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.

به گفته حبیبی، هر کشوری که بتواند نیروهای خلاق، هوشمند و ... را پرورش دهد و در اختیار گیرد به لحاظ روانشناختی قدرت پیدا می‌کند.

وی بخشی از راهبرد مخالفان نظام اسلامی را رخنه در مراکز آموزش عالی و پرورش عناصر باب میل خود دانست و یادآور شد: غرب‌زدگی در حوزه فرهنگ از عناصر کلیدی در جنگ نرم است.

رئیس بسیج اساتید گیلان خاطرنشان کرد: امروزه میلیون‌ها نفر از دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف تربیت و فارغ‌التحصیل شده‌اند و تحولات علمی کنونی مدیون تلاش اساتید و دانش آموختگان است که تنها به اعتلای قدرت ایران اسلامی می‌اندیشند و بخشی از جنگ نرم را به عنوان فرصت برای نظام تبدیل کرده‌اند.

وی نظریات غرب و دنیای مادی در علوم به ‌ویژه علوم انسانی را مبانی قابل قبول از نظر اسلام ندانست.

حبیبی با تصریح بر اینکه متون علوم انسانی ما هنوز وابسته به علوم و نظریه‌های بیگانه است، گفت: باید علوم انسانی بر پایه جهان‌بینی اسلامی تدوین کرده و ریشه علوم انسانی را در قرآن کریم پیدا کنیم؛ غربی‌ها تمام علوم جدید را از قرآن کریم ما می‌گیرند و تحویل ما  می‌دهند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول