اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

اجرای طرح «عابریار ترافیک» در هفت تقاطع دیگر قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح «عابریار ترافیک» در هفت تقاطع دیگر شهر قزوین خبر داد.

اجرای طرح «عابریار ترافیک» در هفت تقاطع دیگر قزوین

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: این طرح در تقاطع خیام _ بوعلی به عنوان پایلوت به مدت سه ماه اجرایی شد و عملکرد خوبی داشته و ظرفیت تقاطع را افزایش داده است.

وی افزود: عوامل اجرایی این طرح تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و وظیفه ساماندهی عابران پیاده در پشت خطوط عابر پیاده را بر عهده می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: این افراد صرفا وظیفه ارشاد و فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ عابر پیاده و استفاده از خطوط عابر پیاده برای تردد عابران می‌باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های راهنمایی و... از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

عرشیان با اشاره به علل اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد تصادف‌های مربوط به عابران پیاده بیشترین آمار را در شهر قزوین به خود اختصاص داده است، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال جاری بحث ارتقای فرهنگ ترافیک را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد و همچنین موضوع ساماندهی وضعیت تردد عابران پیاده که یکی از بحث‌های مهم فرهنگ ترافیک به شمار می‌رود، این طرح با استقبال خوبی روبرو شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس راهور به منظور کنترل و مدیریت عبور و مرور در تقاطع‌های چراغ‌دار سطح قزوین که حجم عبور عابران پیاده زیاد است، لذا اجرای این طرح در دیگر تقاطع‌های سطح این شهر نیز انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر در حال استعلام از پنج شرکت معتبر برای اجرای این طرح هستیم که پس از بررسی موارد لازم شرکت مورد نظر برای اجرای این طرح انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به طرح تعمیر و تعویض سرعت‌گیرهای پلاستیکی و استوانه‌های آسیب دیده سطح شهر قزوین به مناسبت فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: با توجه به نقش این تجهیزات در افزایش ایمنی عبور و مرور و بازتاب مطلوب آن ها در شب و در ساعت‌های مه‌آلود با فرا رسیدن سال نو و حضور مسافران نوروزی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در نظر دارد نسبت به تعمیر و تعویض این تجهیزات اقدام کند.

عرشیان افزود: این پروژه که شامل تعمیر و تعویض سرعت‌گیر پلاستیکی، استوانه ایمنی، گل‌میخ و چشم گربه‌ای است با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای ترافیک روزانه بیشترین حجم اجرای عملیات بین ساعات 11 شب تا پنج صبح می‌باشد که به مدت 15 روز به طول می‌انجامد.

این مسئول گفت: تاکنون 110 استوانه پلاستیکی سطح شهر قزوین نصب و تعویض شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ابراز کرد: تا پایان سال جاری 200 سرعت‌گیر و 500 استوانه دیگر نیز تعویض یا نصب خواهد شد.

به گفته عرشیان در مدت باقی مانده از سال جاری بیشتر معابر درجه یک و شریانی برای نصب علائم ترافیکی قرا خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: با توجه به قیمت بالای این تجهیزات و هزینه‌بر بودن اجرای این طرح از شهروندان تقاضا می‌شود از هرگونه آسیب رساندن و تخریب این تجهیزات خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: با هماهنگی‌هایی که با پلیس صورت گرفته است قطع یقین با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول