اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جمکران خبر داد

اجرای طرح «در آرزوی یار» ویژه نوروز 92 در جمکران

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مسجد جمکران از اجرای طرح «در آرزوی یار» ویژه ایام نوروز 92 در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

اجرای طرح «در آرزوی یار» ویژه نوروز 92 در جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مرتضی وافی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال جدید برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران مسجد جمکران تدارک دیده شده است اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب طرح «در آرزوی یار» با شعار «اخلاق و خرد جمعی» اجرا می‌شوند زیرا نیاز به اخلاق در جامعه ما کاملاً احساس می‌شود.

وی افزود: در آخرین شب چهارشنبه سال 91، ویژه برنامه‌ای با عنوان «فصل دل‌تکانی» در مسجد جمکران برگزار می‌شود به همین دلیل از مردم دعوت کرده‌ایم در این مراسم شرکت کنند؛ شبی با قرآن، سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد، دعای توسل و مداحی از جمله برنامه‌های مراسم مذکور خواهند بود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه مردم خانه‌های خود را پیش از فرا رسیدن نوروز تمیز می‌کنند گفت: با این حال ممکن است برخی افراد کینه‌ها و دشمنی‌ها را از دل بیرون نکنند بنابراین حضور در این برنامه فرصتی برای تقویت مهربانی و همدلی در بین افراد ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بالاترین کرامت مسجد جمکران رفع کدورت‌هاست و بسیاری افراد مشکلات خانوادگی و شغلی خود را با حضور در فضای معنوی مسجد و بهره‌مندی از راهنمایی‌های مشاوران حاضر در جمکران حل می‌کنند.

وافی با اشاره به ضرورت همکاری جمعی در تدوین ویژه برنامه‌های فرهنگی جمکران از جذب خادمان فرهنگی خبر داد و افزود: در حال حاضر تنها برادران می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه طرح «در آرزوی یار» ویژه مسافران و زائران نوروزی است گفت: شرکت‌کنندگان در اردوهای راهیان نور هم می‌توانند از برنامه‌های این طرح استفاده کنند که از 29 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی از تناسب سه عنوان برنامه این طرح با ایام فاطمیه عنوان داشت: نمایشگاه بزرگ فاطمی با محوریت شخصیت حضرت زهرا(س) در مهدیه مسجد جمکران کتاب‌هایی را با تخفیف 40 درصد در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد؛ توزیع لوح فشرده‌ای با عنوان «بانوی آب و آفتاب» که حاوی سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان است هم شامل دوره کامل زندگی فاطمه زهرا(س) از ولادت تا شهادت از دیگر برنامه‌های طرح در آرزوی یار خواهد بود ضمن اینکه مسابقه‌ای نیز از مطالب ارائه شده در این لوح فشرده با جوایزی چون 14 سفر کربلای معلی و مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وافی با بیان اینکه دفتر شعر و ادبیات آیینی مسجد جمکران در نوروز امسال راه‌اندازی خواهد شد گفت: نخستین محصول این دفتر انتشار کتاب «ام ابیها» ویژه مداحان و اهل منبر است و تمام اشعار موجود در این کتاب در خصوص فاطمیه سروده شده‌اند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران از تدوین موسوعه شعر مهدوی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در تمام روزهای تعطیلات نوروز ذکر توسل به اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) پس از اقامه نمازهای یومیه جزو برنامه‌های مسجد جمکران خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت واحد ارشاد و مشاوره مسجد جمکران هم در ایام نوروز گسترش خواهد یافت عنوان داشت: برنامه سخنرانی پیش از نماز در همه روزها، برنامه‌هایی با عنوان خیمه معرفت و پرسش و پاسخ اعتقادی و افزایش غرفه‌های واحد ارشاد به منظور پاسخگویی به سوالات زائران از جمله فعالیت‌ها در نوروز سال آینده خواهد بود.

وافی از برپایی نمایشگاهی ویژه معرفی ادیان و عرفان‌های نوظهور در مسجد جمکران خبر داد و ابراز کرد: در نوروز امسال نمایشگاه مشترکی هم با حضور آستان مقدس حضرت معصومه(س) با عنوان «حریم نماز» برپا خواهد شد و مسابقاتی همراه با جوایز فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به فعالیت سایر نهادها در این مسجد طی ایام نوروز ادامه داد: رادیو معارف، معاونت تهذیب حوزه علمیه قم، مرکز مطالعات و پاسخگویی حوزه، موسسه روایت سیره شهدا، مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور و مرکز تخصصی مهدویت از جمله این مراکز هستند.

وی اضافه کرد: مرکز گل نرگس به منظور توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان و برگزاری تئاتری متناسب با ایام فاطمیه فضایی را با استفاده از 15 مربی در نزدیک مسجد مقدس جمکران تدارک دیده است.

وافی با بیان اینکه بیش از هزار و 500 نفر از خواهران و برادران در نوبت‌های مختلف آماده خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران در طول نوروز 92 خواهند بود گفت: جشنواره نمایش‌های خیابانی هم برای نخستین بار با سه نمایش در نوروز امسال در قم برگزار خواهند شد هرچند کار اصلی در این زمینه از نیمه شعبان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول