اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند خبر داد

آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان و گیاهان شهر دماوند

خبرگزاری فارس: مسئول فضای سبز شهرداری دماوند گفت: هم‏زمان با فرارسیدن ایام نوروز و بهار طبیعت، عملیات هرس و بازپیرایی درختان و گیاهان سطح شهر دماوند آغاز شد.

آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان و گیاهان شهر دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، آرمین براتی گفت: یکی از برنامه‏های ستاد نوروزی شهرداری دماوند هرس درختان و گیاهان سطح شهر، رفوژ بلوارها و بوستان‏های منطقه است که با هدف جوان‏سازی، فرم‏دهی، حذف پاجوش و شاخه‏های بیمار و آفت‏زده انجام می‏شود.

وی ادامه داد: هم‏اکنون در چندین نقطه شهر دماوند همچون بلوار آیت‏الله خامنه‏ای، بلوار شهید بهشتی، بلوار امام خمینی (ره)، میدان بعثت، بلوار بعثت، خیابان فرهنگ، میدان معلم، بلوار شهرداری و دیگر معابر فرعی این عملیات در حال اجراست.

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند افزود: هرس درختان هر ساله برای برقراری توازن بین اندام‏های هوایی و زیرزمینی درخت، زیباسازی منظر شهری، ایجاد دید کافی در تقاطع‏های اصلی و فرعی و رضایتمندی برای شهروندان و کسبه در بخشی از فصول سال به‌ویژه در اواخر اسفندماه هم‏زمان با آمدن فصل بهار انجام می‏شود.

براتی، حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری را یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره شهر خواند و گفت: در این راستا علاوه بر انجام هرس زمستانی، نسبت به آبیاری و کوددهی درختان، شمشادها و چمن‏های سطح شهر نیز اقدام می‌شود.

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: هرس هر درخت در فضای سبز شهری به نوع گیاه، سن آن، موقعیت و مکان استقرار درخت بستگی دارد و سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سال‏های قبل از مواردی است که در هرس درختان در نظر گرفته می‏شود.

انتهای پیام/67008/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول