اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ولادت حضرت زینب‌ (س)

کنگره شعر بانوی آفتاب در کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری فارس: کنگره شعر بانوی آفتاب در کرمانشاه با حضور شاعران برجسته در آستانه ولادت ام‌المصائب حضرت زینب‌ کبری (س) برگزار شد.

کنگره شعر بانوی آفتاب در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کنگره شعر بانوی آفتاب در آستانه ولادت ام‌المصائب حضرت زینب‌ کبری (س) با حضور شاعران برجسته و صاحب نام کشور، از جمله غلامرضا سازگار و محمد سهرابی در کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم محمد سهرابی از شعرای آیینی جوان کشور، هدف از برگزاری این‌گونه مراسم را بالا بردن نورانیت و قداست محافل شعر و مداحی عنوان کرد و ستایشگری اهل‌بیت (ع) را ارزنده‌ترین زینت مؤمن در دنیا و آخرت دانست و به بیان شعر در وصف حضرت زینب (س) پرداخت.

سپس غلامرضا سازگار از پیرغلامان و اساتید شعر کشور نیز به اهمیت نقش شاعران و مداحان در فرهنگ‌سازی عاشورایی تأکید کرد.

سازگار با اشاره به این‌که استان کرمانشاه از قدیم به دالان کربلای معلی معروف بوده است و همواره یکی از مراکز مهم فرهنگی ایران اسلامی است، تأکید کرد: باید این‌گونه محافل ادبی و معنوی همواره در کرمانشاه تداوم داشته باشد.

این شاعر گفت: خادمان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) مصباحی روشن و تعالی‌بخش قیام کربلا هستند و همواره سزاوار تجلیلی باشکوه هستند.

وی در ادامه اشعاری را در وصف حضرت زهرای اطهر و حضرت زینب کبری (س) بیان کرد.

گفتنی است، این کنگره با هدف بررسی ابعاد شخصیتی و ملکوتی حضرت زینب (س) و تعامل بیشتر مداحان اهل‌بیت (ع) و شعرای آیینی با حضور اقشار مختلف مردم در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم، علما و روحانیان و مسئولان هیئت‌های مذهبی و خادمان حسینی حضور داشتند، از سه پیرغلام باسابقه کرمانشاهی تقدیر و تشکر شد.

 

==================

عکس از طاهر نوروزی

==================

انتهای پیام/2700/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول