اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب رودخانه زهره به امامزاده جعفر صورت می‌گیرد

انتقال سالانه 45 میلیون متر مکعب آب به دشت امامزاده جعفر

خبرگزاری فارس: نماینده مجری طرح ملی شبکه‌های آبیاری سد کوثر گفت: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب رودخانه زهره به امامزاده جعفر (ع) گچساران، سالانه 45 میلیون مترمکعب آب به این منطقه انتقال داده می‌شود.

انتقال سالانه 45 میلیون متر مکعب آب به دشت امامزاده جعفر

آرش مصلح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در زمینه برگزاری جلسات کارگروه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران اظهار کرد: جرقه ایجاد کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سطح ملی از کهگیلویه و بویراحمد زده شد.

جرقه تشکیل کارگرو‌ه‌های کشاورزی کشور  در کهگیلویه و بویراحمد زده شد

وی افزود: در سفر چهارم هیئت دولت و رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، با توجه به اهمیت موضوع و جمع‌بندی‌های که در زمینه بخش کشاورزی در استان صورت گرفت، جلسه کارگروه بخش کشاورزی استان را با حضور رئیس جمهور و معاون اول وی آقای رحیمی برگزار کردیم.

مصلح تصریح کرد: بعد از تشکیل این کارگروه در سطح استان، یک هفته بعد این کارگروه در سطح ملی نیز تشکیل شد که به جرأت می‌گویم جرقه تشکیل جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور در کهگیلویه و بویراحمد زده شد.

نماینده مجری طرح ملی شبکه‌های آبیاری سد کوثر یادآور شد: پروژه‌های بزرگی در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مناطق گچساران و باشت انجام شده است که از جمله می‌توان به سد کوثر، سد در حال ساخت چم‌شیر، شبکه آبیاری و زه‌کشی اشاره کرد.

مصلح طرح انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران را یکی دیگر از طرح‌های شاخص و مهم کهگیلویه و بویراحمد دانست.

وی بیان داشت: در سفر دوم هئت دولت به استان مقرر شد این طرح از مجموعه جهاد کشاورزی به وزارت نیرو داده شود که مطالعات جامع خاک‌شناسی این طرح با همکاری مهندسان مشاور زاینده‌آب دو سال به طول انجامید و در سال گذشته به معاونت راهبردی رئیس جمهور تقدیم شد.

اختصاص 90 میلیارد ریال به پروژه انتقال آب به دشت امامزاده جعفر (ع)

وی از اختصاص افزون بر 90 میلیارد ریال به این طرح خبر داد و گفت: با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی این اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

مصلح هدف از اجرای پروژه انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران را تأمین آب بخشی از اراضی کشاورزی در محدوده بید زرد، سر بیشه، امامزاده جعفر (ع) و خان احمد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح افزون بر 45 میلیون متر مکعب آب، سالانه از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول