اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر خبر داد

کاهش 15 درصدی هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر از کاهش 15 درصدی هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر خبر داد.

کاهش 15 درصدی هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر

مهرداد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دانشگاه‌ها در مسئله اقتصاد نقشی مهم و چند بعدی دارند که باید به ‌طور دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی یکی از ابعاد تأثیرگذار دانشگاه‌ها در مباحث اقتصادی است و در این زمینه باید مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام و منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه را به‌ سوی صرفه‌جویی هدایت کنند.

احمدی بیان داشت: دانشگاه‌ها از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانند به جامعه ثابت کنند که صرفه‌جویی ما را از مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستیم، نجات می‌دهد.

وی اضافه کرد: برخی تغییرات که در دروس رشته‌ها وجود دارد و اضافه شدن دروسی مانند مدیریت بحران از مسائل مهمی است که به دانشجویان ما کمک می‌‌کند، هر گاه با مشکل روبه‌رو شدند، روش‌های حل مشکل را تبیین کنند.

این مسئول، تغییر در ساختار دانشگاه‌ها را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: دانشگاه‌ها در ساختار خود باید ساده‌زیستی را به جامعه انعکاس دهند و تلاش کنند که این محیط علمی را به ‌عنوان الگویی از ساده‌زیستی به جامعه معرفی کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر عنوان کرد: جامعه دانشگاهی، اساتید و دانشجویان می‌توانند در هنگام مواجهه با مشکلات در زمینه‌های مختلف، راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات را تبیین کنند.

احمدی در ارتباط با مبحث اقتصاد مقاومتی گفت: در جامعه امروز، ما نیازمند معرفی مبحث اقتصاد مقاومتی به دانشجویان هستیم، بنابراین باید ابعاد مختلف این مسئله کلیدی را برای دانشجویان و جامعه دانشگاهی که از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند، تبیین کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه پیام‌نور در خصوص تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: به ‌منظور تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، همایشی ملی در عسلویه برگزار شد که در این همایش شاهد پذیرش و ارائه مقالات و بحث و تبادل‌نظر جامعه دانشگاهی در خصوص ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی بودیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر تأکید کرد: مدیریت اثربخش هزینه‌ها و چشم‌پوشی از هزینه‌های فاقد اولویت از رویکردهایی است که دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر در دستور کار خود قرار داده است.

احمدی از کاهش 15 درصدی هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر خبر داد و افزود: هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر کاهشی 10 تا 15 درصدی داشته و در همین راستا برنامه و گزارش کاملی از کاهش هزینه‌ها را به دانشگاه پیام‌نور کشور ارسال کرده‌ایم.

وی متذکر شد: دانشگاه پیام‌نور، دانشگاهی نیمه‌حضوری است و در برنامه‌ریزی آموزشی خود سعی کرده‌ایم دروسی که تعداد کمی دانشجو دارند و یا امکان ارائه آنها به ‌صورت خودخوان وجود دارد را به این طریق به دانشجویان ارائه دهیم و این امر در کاهش هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور مؤثر بوده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر گفت: مراکز دانشگاهی پیام‌نور در استان بوشهر فضای کافی به‌ منظور برگزاری کلاس‌های درس را دارا هستند و اولویت اصلی ما این است که در مراکز دانشگاهی طرح‌های عمرانی ارائه نکنیم و احداث فضای سبز و ظاهرسازی که هزینه‌آور هستند نیز تا حد زیادی متوقف شده‌اند.

احمدی در پایان یادآور شد: با استفاده از نهضت فضای سبز که در استان بوشهر در حال اجرا است در برخی از مراکز دانشگاهی پیام‌نور نظیر مرکز خرموج، دیلم و کنگان که از فضای کافی برخوردار بوده‌اند، اقدام به احداث و توسعه فضای سبز مراکز دانشگاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول