اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فنی جشنواره ملی فیلم کوتاه تولید ملی

برگزاری جشنواره ملی در شهرهای کوچک نیازمند اعتمادسازی است

خبرگزاری فارس: مشاور فنی جشنواره ملی فیلم کوتاه تولید ملی گفت: برگزاری جشنواره‌های بزرگ ملی در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها نیاز به اعتمادسازی دارد.

برگزاری جشنواره ملی در شهرهای کوچک نیازمند اعتمادسازی است

حسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر جشنواره‌ها در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: زمانی‌که محل برگزاری جشنواره‌ای در یک شهرستان باشد، چنین به نظر می‌رسد که شاید آن جشنواره قابلیت لازم را برای برگزاری ندارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به لحاظ موضوعیت می‌تواند آینده خوبی داشته باشد، افزود: ما با برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان‌ها موافق هستیم.

مشاور فنی جشنواره ملی فیلم کوتاه تولید ملی با تأکید به اینکه باید مسئولان و دست اندرکاران از برگزاری چنین جشنواره‌ای حمایت و گام خوبی بردارند، تصریح کرد: اعتماد سازی نسبت به برگزاری جشنواره‌های بزرگ در شهرهای کوچک کم است و باید برای پیشبرد اهداف این اعتماد سازی بیشتر شود.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌سازهای بزرگی که در کشور داریم از همین جشنواره‌های کوچک کار خود را آغاز کردند و این جشنواره‌ها نیز می‌تواند بستر خوبی برای ارائه توانمندی‌های هنرمندان آینده باشد.

نظری اضافه کرد: حتی با یک دوربین تلفن همراه نیز می‌تواند فیلم کوتاه و مردمی ساخت و استعدادها را بارور کرد.

وی با بیان اینکه با قابلیتی که در اصفهان وجود دارد، چنین جشنواره‌ای می‌تواند جای خود را باز کند، گفت: البته برگزاری چنین جشنواره‌ای به صرف اطلاعیه و جمع‌آوری آثار نیست و جشنواره‌هایی موفق هستند که گام مؤثر نیز در جهت تولید داشته باشند.

مشاور فنی جشنواره ملی فیلم کوتاه تولید ملی معتقد است رسانه‌های مکتوب نیز باید اطلاع‌رسانی و فراخوان بیشتری برای شرکت در این جشنواره‌ها را ارائه دهند و این در حالی است که بسیاری از هنرمندان نیز به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق از برگزاری چنین جشنواره‌ای اطلاع پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه پس از پایان اختتامیه این جشنواره باید فکر برگزاری جشنواره بعدی بود، در پاسخ به این سوال که موضوعیت این جشنواره تا چه اندازه می‌تواند در افکار عمومی و تأثیرگذاری فرمایش رهبری بر مردم موثر باشد، ادامه داد: هنر هفتم، سینما و فیلم به لحاظ رسانه‌های بصری بیشترین تأثیر را بر مردم می‌گذارند و باور پذیرتر هستند.

نظری به قابلیت و توانمندی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: از هم اکنون برای سال آینده می‌توان اهداف و برنامه‌هایی را مشخص و با شعار سال برای مردم به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/63012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول