اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز

روزهای پنجشنبه در استان البرز تعطیل شد

خبرگزاری فارس: با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، روزهای پنجشنبه در استان البرز به صورت آزمایشی تعطیل اعلام شد.

روزهای پنجشنبه در استان البرز تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، استاندار البرز با طرح آزمایشی تعطیلی روزهای پنجشنبه که در مدت زمان 6 ماهه اول سال تا 31 شهریور ماه 92 اجرا می‌شود، موافقت کرد.

اصغر عربیان اظهار داشت: در این جلسه مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز مطرح شد که بر این اساس نظر شورا مبنی بر اجرای پیشنهاد کارگروه کاهش آلودگی هوا بود که به مدت 6 ماه به اجرا در می‌آید.

وی افزود: این مصوبه دارای شروطی است که از جمله آنها می‌توان به رعایت 44 ساعت کاری برای کارمندان در طول هفته و توزیع آن در پنج روز هفته اشاره کرد.

به گفته استاندار البرز دستگاه‌های متولی امر بهداشت و درمان و سلامت شامل بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و اورژانس‌ها، دستگاه‌های خدمات عمومی و 50 درصد شعب بانک‌ها که باید در جلسه شورای بانک‌ها مطرح شده و تصمیم لازم در این رابطه اتخاذ شود، از جمله دستگاه‌هایی هستند که مشمول این طرح نمی‌شوند.

عربیان در رابطه با تعطیلی شهرداریهای استان البرز نیز تصریح کرد: در این رابطه در صورتی که شهرداری‌های استان با تصویب شورای شهر درخواست خود را به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال نمایند، می‌توانند مشمول این طرح شوند.

*کمیته ارزیابی تعطیلی روزهای پنجشنبه تشکیل شد

استاندار البرز در ادامه سخنان خود از تشکیل کمیته ارزیابی تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان خبر داد و گفت: این کمیته در طول مدت اجرای این طرح میزان اثرگذاری مؤلفه‌های مطرح شده در لایحه پیشنهادی کارگروه کاهش آلودگی هوای استان را بررسی کرده و موظف است ماهیانه نتایج بررسی‌های کارشناسی خود را به این شورا اعلام و ارسال نماید.

وی در رابطه با ساعات اداری کارکنان نیز تصریح کرد: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز ساعت کاری از 7:30 صبح تا 16 عصر مطرح شد.

در این راستا مقرر شد ساعت کاری کارکنان نیز توسط این کمیته بررسی و اعلام شود.

گفتنی است در این جلسه محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی خبر داد که در صورت اصلاح این قانون بحث تعطیلی روزهای پنجشنبه مطرح و تصمیم‌گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/2302/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول