علی پارسا در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سعی شده با اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزیهای لازم از پیشامد هرگونه حادثه ناگوار بهداشتی پیشگیری کرد.
وی گفت: برای حصول این مهم از یکی دو ماه قبل طرحهای تشدید نظارتی این مرکز از رستورانها، اغذیه فروشیها، پایانهها، هتلها، میهمانپذیرها و سایر اماکن عمومی حساس آغاز شده که تا 16 فروردین ماه ادامه دارد.
مدیر مرکز بهداشت شماره اصفهان گفت: یکی از مسائل مهم در تأمین بهداشت و رفاه و رضایت گردشگران نوروزی، وجود سرویس بهداشتی به اندازه کافی در سطح شهر است و شهرداری و هیئت امنای مساجد باید نسبت به تجهیز، بهسازی و آماده سازی هر چه بهتر و هرچه بیشتر سرویسهای بهداشتی مساجد و بوستانها و باغهای ویژه اسکان مسافران اقدام کند.
وی افزود: در این راستا مرکز بهداشت شماره 2 نیز از چندی قبل با اجرای طرح تشدید بازرسی از جایگاههای اختصاصی پمپ بنزین برای بهسازی سرویس بهداشتی این جایگاهها تذکرات لازم به مسئولان و مالکان جایگاهها ارائه داده است .
پارسا گفت: تمامی 11 ارگان شرکت کننده به عنوان یک دغدغه مشترک مسئله سلامت گردشگران را مد نظر داشتند که این مطلب نشانگر اهمیت مقوله سلامتی و در واقع نمایانگر سنگینی رسالت مرکز بهداشت در این ایام است و برای ما این پیام را دارد که باید خود را برای انجام وظیفه شایسته در این روزها بیش از پیش آماده کرده و تمامی تحولات و تهدیدات احتمالی علیه بهداشت شهر و سلامت شهروندان و مسافران را هوشمندانه در این ایام به طور ویژه رصد و مدیریت کنیم .
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: شماره تلفنهای 2- 6693121 و سامانه چهار رقمی 1490 ویژه دریافت شکایات مردمی در زمینه بهداشت محیط و بهداشت واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی و همچنین شماره تلفن 4466704 ویژه ثبت شکایات مربوط به گروه مبارزه با بیماریها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت گردشگران نوروزی و اینکه برای ما مهم است که هموطنانمان اصفهان را با خاطرهای خوش ترک کنند، بنابراین مرکز بهداشت در کنار تمام کارهای نظارتی و آموزشی، اولتیماتومهای لازم به واحدهای سابقه دار ارائه داده است.
انتهای پیام/63003/خ30/ژ1001