اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

پیامد همکاری دستگاه‌های اجرایی کاهش اثرات بلایای طبیعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پیامد و نتیجه تعامل دستگاه‌های اجرایی استان در موضوع مدیریت بحران کاهش محسوس اثرات بلایای طبیعی در استان است.

پیامد همکاری دستگاه‌های اجرایی کاهش اثرات بلایای طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در بازدید از کشیک‌های مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر تجلی این همکاری در چهار مرحله مدیریت بحران از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی نمود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود شدت حوادث و بلایای طبیعی در استان در سال‌های اخیر به نسبت سال‌های گذشته، تعامل خوب و تجربه بالای دستگاه‌های عملیاتی موجب شد تا کمترین خسارت مالی و جانی به استان وارد شود.

مدیریت بحران یک کار جمعی است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان اضافه کرد: حضور منظم دستگاه‌های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان، نمایانگر دغدغه و حساسیت آنان به موضوع مدیریت بحران است.

سمیعی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان دستگاه‌ها در کشیک علاوه بر اینکه آنان را با مجموعه مدیریت بحران آشنا می‌سازد، مبین آن است که مدیریت بحران یک کار جمعی است.

تقویت مدیریت بحران با همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است

به گفته وی بدون همکاری، احساس مسئولیت و همدلی دستگاه‌های اجرایی نمی‌توان گام موثر و کارآمدی در چرخه مدیریت بحران برداشت.

سمیعی با ارزیابی مثبت از کارنامه کاری مدیریت بحران در سال‌جاری اذعان داشت: در مجموع چشم‌انداز مثبتی در این عرصه  وجود دارد، که تداوم و تقویت این روند مطلوب، نیازمند همراهی دستگاه‌ها و پیگیری مجدانه کارکنان این سازمان نوپا است.

حضور دستگاه‌های اجرایی در راس کارگروه‌های استانی مدیریت بحران

وی ادامه داد: فضای کاری دوستانه توام با تلاش مضاعف می‌تواند در مسیر اجرای بهتر و اثربخشی برنامه‌های این اداره کل کمک کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان کارگروه‌های 14گانه مدیریت بحران را بازوان قدرتمند اجرایی این حوزه قلمداد کرد و تاکید کرد: قانون مدیریت این کارگروه‌ها را بر عهده دستگاه‌های اجرایی نهاده که این موضوع خود نشان از تاثیرگذاری مستقیم دستگاه‌های اجرایی بر سیاست‌های کاری مدیریت بحران دارد.

تقدیر از نمایندگان کشیک دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران گلستان

وی افزود: کارگروه‌های فعال، پویا و قدرتمند می‎تواند در تقویت نیروی ستادی مدیریت بحران و نقش‌آفرینی آن در حوزه‌های مختلف کاری همراهی کند.

در این جلسه از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که به عنوان کشیک در ساعات غیر اداری فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

استان گلستان براساس سرشماری سال 1390 با بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در شمال‌شرقی ایران قرار دارد و دارای 14 شهرستان به مرکزیت شهر گرگان است.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول