اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش معاون استاندار کردستان:

بدهی معوق تسهیلات کشاورزان کردستانی تقسیط می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان از تقسیط بدهی معوق تسهیلات کشاورزان استان خبرداد.

بدهی معوق تسهیلات کشاورزان کردستانی تقسیط می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس ازسنندج، ارسلان ازهاری پنج‌شنبه‌شب در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان در ابتدا جزو استان‌هایی که به دلیل خشکسالی خسارت زیادی به کشاورزان وارد شده است و معوقات بانکی آنها را قسط‌بندی کردند، قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شده عاقبت استان کردستان نیز شامل مصوبه هیئت دولت مبنی بر تقسیط بدهی کشاورزان شد.

ازهاری بیان داشت: کشاورزانی که تا سقف 10 میلیون تومان از تاریخ یکم فروردین سال 79 تا 31 شهریور امسال تسهیلات دریافت کرده‌اند و در این فاصله زمانی تسهیلات آنها سررسید شده و به صورت بدهی معوق آمده است می‌توانند به همراه ضامن به شعب بانک کشاورزی استان مراجعه کنند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه تقسیط تسهیلات سررسید شده کشاورزان استان به مدت پنج سال صورت می‌گیرد.

ازهاری در بخش دیگری از سخنانش به بررسی طرح جامع مرز رسمی باشماق مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته با توجه به توسعه‌ای که مرز رسمی باشماق مریوان داشته است انجام مطالعات در این رابطه ضروری تشخیص داده شد.

وی عنوان کرد: کار مطالعات مرز باشماق توسط شرکت مهندسین مشاور آرمان شهر و با نظارت دفتر فنی استانداری آغاز شد و زمینه‌های مورد نیاز برای توسعه هر چه بیشتر این مرز مورد مطالعه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طرح مطالعات مرز باشماق در جلسات متعدد شورای ساماندهی مبادلات مرزی مطرح و به تصویب رسیده ولی این طرح زمانی قابلیت اجرا پیدا می‌کند که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان نیز به تصویب برسد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان در پایان تصویب این طرح را نیازمند در نظرگرفتن ملاحظاتی دانست و تصریح کرد: از آنجا که منطقه ویژه اقتصادی مریوان هم در حال اجراست باید  کاربری‌های منطقه ویژه و هم توسعه مرز باشماق در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/79003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول