اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: با 31 کرسی بهترین معامله ممکن را انجام دادیم/چالش‌های زیادی پیش رو داریم

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز در دیدار با اعضای حزب «لیکود» در پارلمان اسرائیل، گفت این حزب نمی‌توانست به معامله‌ای بهتر از این دست یابد.

نتانیاهو: با 31 کرسی بهترین معامله ممکن را انجام دادیم/چالش‌های زیادی پیش رو داریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» پس از پایان مذاکرات تشکیل کابینه، با اعضای حزب «لیکود» که در انتخابات اخیر به «کنست» (پارلمان اسرائیل) راه یافته‌اند، دیدار کرد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و رهبر حزب «لیکود» در این دیدار گفت که نتایج به دست آمده از مذاکرات تشکیل کابینه بهترین نتیجه‌ای بود که ائتلاف «لیکود-بیتنا» می‌توانست با 31 کرسی که در پارلمان دارد، به دست آورد.

این ائتلاف که به رهبری مشترک نتانیاهو و «آویگدرو لیبرمن» وزیر خارجه سابق تشکیل شده، در دوره قبل 42 کرسی داشت، اما در این دور با کاهش شدید آرا روبرو شد و تنها 31 کرسی به دست آورد. همین امر کار نتانیاهو در تشکیل کابینه را دشوار کرد و او مجبور شد برای متقاعد کردن احزاب مختلف به ورود به کابینه، پست‌های حساسی را به احزاب رقیب واگذار کند.

نتانیاهو برای تشکیل کابینه باید جمعا 61 کرسی پارلمان را با خود همراه می‌کرد و به همین جهت هم بود که با احزاب دیگر برای ائتلاف وارد مذاکره شد. سه حزب «یش عاتید»، «هبیت هیهودی» و «هاتنوعا» سه حزب اصلی هستند که در کابینه جدید با نتانیاهو همراه شده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دیدار امروز خود گفت که دو وزارتخانه امور خارجه و جنگ مهمترین وزارتخانه‌ها در تقابل با تهدیدهای خارجی هستند. این دو وزارتخانه در اختیار ائتلاف «لیکود-بیتنا» باقی مانده است.

نمایندگان حزب لیکود در نشست امروز رئیس جدید پارلمان را نیز انتخاب کردند، که این امر با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. در این نشست «یولی عدلشتین» در ریاست پارلمان جایگزین «ریون ریولین» شد. تمدید ریاست ریولین پس از آن منتفی شد که نتانیاهو از حمایت از وی دست کشید. به همین جهت هم بود که ریولین امروز از دیدار با نتانیاهو خودداری کرد.

نتانیاهو در بخشی از صحبت‌های امروز گفت: این دوره یکی از پرچالش‌ترین دوره‌ها در تاریخ اسرائیل است. این فقط در حد حرف نیست و من در این مورد اغراق نمی‌کنم. ما با چالش‌های دیپلماتیک و امنیتی روبرو هستیم و مهم است که کابینه بتواند از عهده آن‌ها بربیاید.

وی همچنین از «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» که در کابینه جدید وزارت دارایی را بر عهده گرفته هم خواست که بودجه‌ای مسئولانه برای اسرائیل در نظر بگیرد، چراکه اسرائیل به اقتصادی قدرتمند و باثبات نیازمند است.

رژیم‌صهیونیستی در سال 2012 با مشکلات اقتصادی گسترده‌ای مواجه شد، تا جایی که مجبور به در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضتی شد. اختلافات در کابینه بر سر نحوه تنظیم بودجه یکی از مهمترین عواملی بود که نتانیاهو را وادار به انحلال کابینه و برگزاری زودهنگام انتخابات کرد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول