اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی پلیس راه آذربایجان‌شرقی خبر داد

تخطی از سرعت مجاز، علت اصلی تصادفات/ 28 درصد تصادفات سرعت غیرمجاز

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی پلیس راه آذربایجان‌شرقی تخطی از سرعت مطمئنه را عامل اصلی تصادفات در این استان دانست.

تخطی از سرعت مجاز، علت اصلی تصادفات/ 28 درصد تصادفات سرعت غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن فرجی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی علل و عوامل تصادفات در استان مشاهده می‌کنیم که عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه که تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی از دلایل آن است بیشترین درصد تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سرعت غیرمجاز 28 درصد، عدم توجه به جلو 24 درصد، عدم رعایت حق تقدم 17 درصد، انحراف به چپ 17 درصد، خستگی و خواب آلودگی چهار درصد و سایر تخلفات 10 درصد علت تصادفات را در آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌دهد.

فرمانده انتظامی پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به استاندارد نبودن بعضی از جاده‌ها در استان گفت: با وجود عیب و نقص‌های جاده‌ها در استان که این پلیس با همکاری سایر ارگان‌ها تمام تلاش خود را در برطرف کردن آن می‌کنند اما با کمی توجه به نکات ایمنی و رعایت قوانین توسط رانندگان می‌توان آمار تصادفات را در استان کاهش داد.

فرجی بیان کرد: پلیس راه علاوه بر اینکه با متخلفان و کسانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطع می‌کنند از سوی دیگر سعی بر آن دارد با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، جاده‌هایی امن و ایمن برای رانندگان مهیا کند تا شاهد از دست دادن عزیزی در جاده‌ها نباشیم.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول