اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

چتر پیشگیری از اعتیاد در مناطق روستایی و شهری گسترده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: چتر پیشگیری از اعتیاد باید در سطح مناطق روستایی و شهری گسترده شود.

چتر پیشگیری از اعتیاد در مناطق روستایی و شهری گسترده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین برومند ظهر امروز در نشست پیشگیری از اعتیاد خراسان شمالی اظهار کرد: برای واکسینه کردن آحاد مردم در مقابل بلیه مواد مخدر آموزش‌های پیشگیری لازم است تا در تمام مناطق استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام نقاط استان اعم از روستایی و شهری در مقابل مواد مخدر در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند، افزود: بی تردید ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و آگاه ساختن آحاد مردم از آثار سوء مصرف مواد مخدر گامی بلند در راستای مقابله با اعتیاد است.

برومند با اشاره به فعال شدن کمیته تخصصی مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر در ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: در این کمیته علاوه بر دستگاه‌ها،‌ نخبگان و افراد تأثیرگذار عضویت دارند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای مبارزه با مواد مخدر به ویژه در حوزه پیشگیری گفت: عمده فعالیت‌های این مجموعه مردمی بوده تا بتوان به اهداف فعالیت‌های برنامه ریزی شده در این زمینه دست یافت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی پاک شدن معتادان از چنگ اعتیاد را از جمله فعالیت‌های تدوین شده برای این کمیته عنوان کرد و افزود: موضوع درمان معتادان نیز در کنار پیشگیری از اعتیاد اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: باید به گونه‌ای تلاش کرد تا معتادان ضمن رهایی از چنگال بلای خانمان سوز اعتیاد به زندگی عادی بازگردند.

برومند با اشاره به اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر برای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر اهتمام دارد، افزود: امسال کمک‌های خوبی به این مراکز برای انجام مأموریت‌های محوله شده است.

وی همچنین تجهیز این مراکز به کتابخانه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی را با اهمیت خواند و گفت: با کمک به این مراکز و همچنین تجهیز به اقلام فرهنگی امیدواریم شاهد اثرگذاری بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باشیم.

انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول