اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قزوین خواستار شد

اهتمام نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین شوراها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه اکنون قانون شوراها در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: از نمایندگان این مجلس درخواست می‌کنیم اهتمام ویژه‌ای برای اصلاح قوانین شوراها داشته باشند.

اهتمام نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس ظاهری در نشست مشترک شورایاران شهر قزوین با اعضای شورای اسلامی، شهردار و مدیران شهرداری قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید اهتمام ویژه‌ای برای اصلاح قوانین شوراها داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهرها باید از اختیارات بیشتری برخوردار باشند تا بتوانند اقدامات مهم‌تری انجام دهند، اذعان داشت: متأسفانه هر زمانی که قانون اساسی شوراها به مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین رفته، ‌کم‌رنگ‌تر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: اخیرا نیز اصلاح قوانین شوراها در دستور کار این مجلس قرار گرفته است که امیدواریم این بار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهتمام خوبی برای اصلاح این قوانین داشته باشند تا اختیارات این شوراها افزایش یابد.

ظاهری با اشاره به اینکه باید با هم‌فکری و تعامل شورایاران،‌ شورای اسلامی شهر قزوین و مسئولان شهرداری قزوین مشکلات شهری را برطرف کنیم، ابراز داشت: باید مدیریت شهری به سمتی حرکت کند که مشارکت مردم در برطرف کردن مشکلات ارتقا یابد.

این مسئول اذعان داشت: اعضای شورایاران بدون هیچ چشم‌داشتی با رسیدگی به مشکلات شهری محلات با شورای اسلامی شهر قزوین همکاری می‌کنند که از تلاش بی‌وقفه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: همکاری خوبی بین شورایاران و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین وجود دارد که امیدواریم این همکاری تداوم یابد.

ظاهری متذکر شد: برخی از سازمان‌های شهرداری قزوین مانند سازمان فرهنگی ورزشی،‌ سازمان حمل و نقل و پسماند و مدیریت شهری با شورایاران و مسئولان محلات همکاری خوبی داشتند که از زحمات این سازمان‌ها نیز تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اصل نظارت بر امور و مشکلات شهری بر عهده شورای شهر است، ابراز داشت: باید زیرساخت‌هایی را تعریف کرد تا مردم برای نظارت با این شورا همکاری کنند تا با تحقق این هدف اقدامات بزرگی برای توسعه شهر قزوین صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه متأسفانه برای مشارکت مردم در امور و مشکلات شهری زیرساختی تعریف نشده است، اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که مسئولان برای برطرف کردن مشکلات شهری با موانعی مواجه شوند.

شهروندان قزوینی شهر را مدیریت کنند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهروندان قزوینی باید شهر را مدیریت و اداره کنند، اظهار داشت: با تحقق این هدف بسیاری از مشکلات شهری برطرف می‌شود و شهر قزوین توسعه و رونق چشم‌گیری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی،‌ بازرگانی،‌ دانشگاهی، گردشگری و تاریخی می‌یابد.

ظاهری با اشاره به اینکه در شهر اصفهان پروژه‌های بزرگی با مشارکت مردم صورت گرفته است و همچنین مردم شهر همدان 33 درصد هزینه پروژه‌های عمرانی را تأمین می‌کنند، اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی و بکارگیری راهکارهای مناسب مشارکت مردم قزوین نیز در اجرای پروژه‌های شهری افزایش یابد تا با تحقق این امر اقدامات بزرگی در توسعه این شهر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مردم قزوین شهروندان بسیار مؤمن و متدینی هستند، اظهار داشت: آنان به علت نوع نگاه خیر در مسایل مذهبی مانند ساخت مساجد نقش بسزایی دارند.

این مسئول اضافه کرد: باید نوع نگاه شهروندان قزوینی به امور اجتماعی در شهر تغییر کند تا آنان با تحقق این هدف در توسعه و آبادانی شهر قزوین اقدامات خیرخواهانه انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه با افزایش مشارکت مردم در پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های شهری می‌توان بسیاری از مشکلات شهر را برطرف کرد، ابراز داشت: هر زمانی که این مشارکت در شهر قزوین صورت گیرد حرکت این شهر به سمت توسعه ارتقا می‌یابد.

ظاهری با بیان اینکه امسال مردم شهر تهران شورایاران را انتخاب کردند، اذعان داشت: امیدواریم در سال آینده در شهر قزوین نیز مردم اعضای شورایاران را انتخاب کنند تا با تحقق این امر مردم با شورایاران ارتباط خوبی را برقرار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین متذکر شد: شورایاران با مردم ارتباط تنگاتنگ و در برخورد مردم صبر و تحمل بیشتری داشته باشند تا بتوانند همکاری آنان را در برطرف کردن مشکلات شهری ارتقا دهند.

انتهای پیام/77009/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول