اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره میراث فرهنگی آبیک

اختتامیه بیست و یکمین دوره آموزشی صنایع دستی آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه بیست و یکمین دوره آموزشی صنایع دستی از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبیک برگزار شد.

اختتامیه بیست و یکمین دوره آموزشی صنایع دستی آبیک برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک در حاشیه اختتامیه بیست و یکمین دوره آموزشی صنایع دستی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در بیست و یکمین دوره آموزشی صنایع دستی بیش از 200 کارآموز در شهر آبیک، روستای قشلاق و آمادگاه اصلی و عمومی آبیک از آموزش‌های لازم در رشته‌های نقاشی روی شیشه، رودوزی سنتی، نقاشی روی پارچه (باتیک)، تذهیب، معرق، سفال، عروسک بافی (کاموایی)، سراجی سنتی (چرم) و گلیم بافی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این اختتامیه بیش از دو هزار اثر از هنرآموزان رشته‌های مختلف صنایع دستی شهرستان آبیک در معرض دید عموم قرار داده شده است.

این مسئول ادامه داد: در اختتامیه بیست و یکمین دوره آموزشی صنایع دستی شهرستان آبیک 14 مربی در رشته‌های نقاشی روی شیشه، رودوزی سنتی، نقاشی روی پارچه (باتیک)، تذهیب، معرق، سفال، عروسک بافی (کاموایی)، سراجی سنتی (چرم) و گلیم بافی هنرآموزان را از آموزش‌های لازم برخوردار کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک تصریح کرد: طی 21 دوره از دوره‌های آموزشی صنایع دستی این شهرستان، بیش از دو هزار نفر به صورت فردی آموزش دیده‌اند و حدود چهار هزار نفر نیز هنرجوی آموزشی بوده‌اند.

میرزایی اضافه کرد: به مناسبت فرا رسیدن سال نو پایگاه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آبیک در میدان مادر واقع در شمال شهر آبیک مستقر خواهد بود.

وی بر نصب سیاه چادر در ایام نوروز در میدان مادر اشاره کرد و افزود: در این چادر صنایع دستی هنرمندان مراکز آموزشی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک به فروش می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: یک چادر گردشگری شامل اقلام تبلیغاتی فرهنگی در میدان مادر و یک چادر گردشگری در جنب رستوران لاله صحرا واقع در پمپ بنزین اتوبان در ایام نوروز برپا خواهد بود که در این چادر، نمایشگاهی از آثار هنرمندان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک برپا می‌شود و آثار هنرمندان به فروش می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک بیان کرد: با موافقت فرماندار آبیک به عنوان رئیس ستاد تسهیلات نوروزی حرکات محلی هالای ویژه روستاهای کردنشین شهرستان آبیک در چند پارک شهر آبیک به اجرا در می‌آید که تاکنون ابلاغ و دستوری صادر نشده است.

میرزایی تصریح کرد: صبح عاشورای روستای زیاران، تشت گذاری آذری زبان‌های شهرستان آبیک، جاجیم بافی منطقه فشکلدره، چلک بافی (سبد بافی)، بازی حموم بخش‌های مرکزی و بشاریات و حرکات محلی هالای ویژه روستاهای کردنشین از جمله آثاری بوده که امسال به ثبت ملی رسیده‌اند و تلاش خواهیم کرد سال آینده دو برابر این آثار از شهرستان آبیک را به ثبت ملی برسانیم.

انتهای پیام/77006/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول