اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ارشاد گلستان:

80 اثر به دبیرخانه جشنواره «سراب» ارسال شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: حدود 80 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فیلم و عکس «سراب» در گرگان ارسال شد.

80 اثر به دبیرخانه جشنواره «سراب» ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالحسن امامی عصر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: جشنواره سراب با نگاهی دوباره به موادمخدر برگزار شد.

وی افزود: این تعداد اثر رسیده به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فیلم و عکس سراب حاکی از استقبال هنرمندان استانی از این جشنواره و تمایل آنها نسبت به آگاه‌سازی به جامعه برای ریشه‌‌‌کنی این معضل اجتماعی است.

چرا برخلاف نفرت جامعه از موادمخدر جوانان از این مواد افیونی رویگردان نیستند؟

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با طرح این سئوال که چرا اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی گریبانگیر جوانان ماست؟ ادامه داد: چرا جوانان ایرانی به جای نقش‌آفرینی در فرایندهای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به موادمخدر گرایش می‌یابند؟

به گفته وی، چرا برخلاف نفرت جامعه از موادمخدر جوانان از این مواد افیونی رویگردان نیستند؟

معتاد خود و جامعه را دچار مشکلات روحی و روانی می‌کند

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان داشت: فرد معتاد خود و جامعه را دچار مشکلات روحی و روانی می‌کند.

امامی اضافه کرد: فرد معتاد از فامیل و جامعه گریزان و همیشه در کنج عزلت حاصل دسترنج خود را به باد فنا می‌دهد.

وی خواستار توجه بیشتر ادارات و نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نسبت به ریشه‌کنی معضل اعتیاد در جامعه شد. 

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: این اداره‌کل در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود موظف به آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص مضرات استفاده از موادمخدر است.

امامی گفت: در همین راستا نخستین جشنواره استان فیلم و عکس سراب برگزار شد تا با نگاهی دوباره به موادمخدر تلنگر دیگری به جامعه و به ویژه جوانان معتاد و در معرض تهدید زده شود.

وی تأکید کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از آثار فرهنگی و هنری که در راستای رفع مشکلات جامعه تولید شده‌اند؛ حمایت می‌کند.   

لازم به ذکر است؛ نخستین جشنواره استانی فیلم و عکس سراب توسط مؤسسه فرهنگی و هنری تک منظور «پیام سرو گلستان» و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول