اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

طرح‌های عمرانی با نگاه به جمعیت دو میلیون نفری قزوین عملیاتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین با بیان اینکه شهر قزوین دارای 400 هزار نفر جمعیت است، گفت: شهرداری قزوین با نگاه به آینده طرح‌های عمرانی و فرهنگی را در این شهر اجرایی می‌کند تا بتواند نیازهای جمعیت دو میلیون نفری را برطرف کند.

طرح‌های عمرانی با نگاه به جمعیت دو میلیون نفری قزوین عملیاتی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در نشست مشترک شورایاران شهر قزوین با اعضای شورای اسلامی، شهردار و مدیران شهرداری قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: افزایش مشارکت شهروندان قزوینی در مدیریت شهری سبب توسعه شهر قزوین می‌شود که بر این اساس باید شورایاران در این راستا اقدامات مؤثری را انجام دهند تا مشکلات این شهر در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

وی با بیان اینکه شهرداری سند چشم‌انداز شهر قزوین را طراحی کرده است، ابراز داشت: این سند بر اساس محورهای تاریخی، فرهنگی، گردشگری، دانشگاهی و بازرگانی تدوین شده است تا هر اقدامی که در این شهر صورت می‌گیرد بر اساس این پنج محور باشد.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان مربوطه در شهرداری قزوین پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی شهر قزوین را بررسی می‌کنند تا این پروژه‌ها در زمان اجرا چند درصد می‌تواند شهر قزوین را برای رسیدن به اهداف رونق تاریخی، فرهنگی، گردشگری، دانشگاهی و بازرگانی کمک کند و سپس اقدام به احداث این پروژه‌ها در شهر می‌کنند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه جشنواره قزوین به اضافه 20 در سال 88 آغاز شده است، اذعان داشت: این جشنواره با 20 برنامه مدیریت متحد شهری در این شهر شروع شده تا بتواند اتحادی بین مدیران مربوط با مدیریت شهری برقرار کند.

نصرتی متذکر شد: برای برگزاری جشنواره به اضافه 20، دوازده مدیرکل مرتبط با مدیریت شهری شناسایی شده‌اند تا مدیران با اتحاد و هماهنگی یکدیگر بتوانند کارها را با سرعت و به نحو مطلوبی انجام دهند و با تحقق این امر معنای مدیریت واحدی شهری در شهر قزوین به وجود آید.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که در شهر قزوین صورت گرفته بر اساس توسعه پایدار بوده است، بیان داشت: با تحقق این اقدام شهرداری قزوین تلاش کرده تا با امانتداری، این شهر را با فرصت‌های مناسب به نسل آینده انتقال دهد تا آنان نیز از ظرفیت‌های خوب شهرستان به درستی استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری قزوین سرمایه‌گذاران بسیاری را با سیاست‌های رونق و توسعه تاریخی، فرهنگی، گردشگری، دانشگاهی و بازرگانی جذب شهر کرده است، اظهار داشت: برخی از پروژ‌ه‌های عمرانی با سرعت خوبی به پایان رسیده و همین امر موجب اعتماد و اطمینان مردم به شهرداری شده است و  تحقق این امر از نگاه رویکرد اجتماعی برای شهرداری بسیار مهم است.

شهردار قزوین با بیان اینکه شورایاران تنها به دنبال کشف عیب و ایرادهای محلات نباشند چراکه با این امر مشکلات شهری برطرف نمی‌شود، ابراز داشت: آنان با بررسی و شناخت وضعیت اجتماعی و اقتصادی شهری و نگاه‌های مشترک مدیریت شهری می‌توانند بسیاری از مشکلات محلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت 50 درصد ذاتی و 50 درصد نیاز به تخصص، تجربه و هنر دارد، عنوان کرد: برای برطرف کردن مشکلات محلات نیاز به کشف استعدادهای جوانانی داریم که بتوانند با راهکارها و پیشنهادهای درست مشکلات شهری را برطرف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه با شناسایی نیازهای شهری باید مشکلات شهر قزوین را برطرف کرد، تصریح کرد: اکنون این شهر نیاز به ماشین و یک ایستگاه آتش‌نشانی و احداث سرویس بهداشتی دارد که باید این نیازها را به مردم معرفی کرد تا مشارکت آنان با مدیریت شهری ارتقا یابد.

شهردار قزوین با بیان اینکه شورایاران حلقه واسطه شوراها و مردم هستند، افزود: آنان با شنیدن مشکلات مردم می‌توانند نیازهای شهری را به شورای اسلامی و خواسته‌های شورای اسلامی را به مردم انتقال دهند تا با تحقق این امر مشارکت مردمی در شهر قزوین ارتقا یابد.

وی اذعان داشت: مردم قزوین شهروندان بسیاری خوبی هستند که در صحنه‌های مختلف فرهنگی و دینی به موقع حضور می‌یابند بر این اساس باید از مشارکت خوب آنان برای مدیریت شهری بهینه استفاده کرد تا این شهر در کوتاه‌ترین زمان رونق یابد.

نصرتی با بیان اینکه شهر قزوین از 400 هزار نفر جمعیت برخوردار است، اظهار داشت: شهرداری قزوین با نگاه به آینده طرح‌های عمرانی و فرهنگی را در این شهر اجرایی می‌کند تا بتواند نیازهای جمعیت دو میلیون نفری را برطرف کند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه شهر قزوین دارای ظرفیت‌های خوبی مانند کریدور شمال به جنوب کشور، 120 هزار دانشجو، ششمین قطب شهر صنعتی و نزدیکی به پایتخت کشور است، اذعان داشت: با بهره‌مندی مفید از آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی می‌توان این شهر را رونق چشم‌گیری داد.

وی ادامه داد: وحدت بین مسئولان استانی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین، نماینده ولی‌فقیه و مدیران کل برقرار است که با استفاده از این وحدت می‌توان بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کرد.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول