اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

دوره تخلف واحدهای شن و ماسه در رود بشار بی‌بازگشت است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا آخرین رمقی که در جان دارم اجازه نمی‌دهم واحدهای شن و ماسه متخلف در بستر رود بشار دوباره به حالت اول خود برگردند.

دوره تخلف واحدهای شن و ماسه در رود بشار بی‌بازگشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست شورای اشتغال و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کاری بود که برای نجات منابع طبیعی و محیط زیست مرکز استان آغاز و واحدهای متخلف شن و ماسه را از بستر رود بشار جمع‌آوری کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این راه توطئه‌هایی از سوی برخی از جمله دستگاه‌ها شد که تیر آن‌ها به سنگ خود و روزی که قرار شد از این استان بروم همه آن‌ها را رو می‌کنم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که هیچ‌گاه به دنبال ضرر و زیان کسی در این استان نبودیم، تصریح کرد: این چه حرفی است که برخی می‌گویند برای جمع‌آوری واحدهای شن و ماسه باید به آن‌ها فرصت می‌دادیم تا در یک بازه زمانی این کار را انجام می‌دادند و حال سؤال من این است که آیا ما به آن‌ها فرصت ندادیم؟

صابری افزود: شاید حافظه تاریخی برخی آقایان مشکل داشته باشد چرا که نه تنها فرصت سه ماهه بلکه فرصت شش ماهه به آن‌ها برای فروش محصولات دپو شده را دادیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این نکته که به این آقایان فقط قول خرید تضمینی شن و ماسه‌هایشان را ندادیم، افزود: گفتیم که تا آخرین حد به آن‌ها برای فروش محصولات خود و همچنین جابجایی واحدها کمک خواهیم کرد که برخی از آن‌ها نه تنها به این درخواست ما توجه نکردند بلکه در شب برفی و به دور از چشم همه از بستر رودخانه برداشتند و برای خود ذخیره‌سازی کردند که نمی‌دانم اسم این کار را چه باید گذاشت.

وی با بیان این‌که نمی‌شود مردم مستضعف و محروم در این استان پول برق و آب بدهند و برخی دیگر بستر رودخانه بشار را ارث و میراث خود بدانند، تصریح کرد: چندین و چند سال نه پول آب می‌دادند و نه پول برق و نه عوارض و محیط زیست و منابع طبیعی را نیز تخریب می‌کردند که این نمونه بارزی از تخلف و قانون‌شکنی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای همکاری با این عده که برخی از آن‌ها به دروغ شایعه کرده‌اند پنج هزار نفر از این رهگذر بیکار شده‌اند فراتر از آن که تصور می‌کردند ملاحظه‌کاری کردیم و برای کارهای دیگر از جمله ایجاد پرورش ماهی و منطقه گردشگری در محل واحدهای تولیدی به آن‌ها پیشنهاد دادیم.

وی گفت: دستور داده‌ایم پروانه جدید برای کسانی که می‌خواهند در این صنف مشغول شوند صادر نشود و قدیمی‌ها در اولویت برای اخذ هرگونه تسهیلات در راستای تبدیل به واحدهای شن و ماسه کوهی هستند که این هم خود نوعی همکاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که برگشتن به حالت سابق و اولیه نوعی خواب و خیال است، گفت: در این راه هیچ چیز نمی‌تواند مانع اقدام قانونی شود و دیگر اجازه تخلف به کسی به هیچ قیمتی داده نمی‌شود.

وی بیکار شدن پنج هزار نفر را از قبال تعطیل شدن این واحدها دروغی بزرگ خواند و گفت: آقایان لیست بیمه آبان ماه کارگران واحدها را بیاورند که اگر حرف آن‌ها درست بود من حقوق و مزایای آن‌ها را پرداخت کنم.

انتهای پیام/2571/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول