اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری محقق شد

کاهش 27 درصدی تلفات رانندگی در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهور استان همدان گفت: در سال‌جاری میزان تلفات رانندگی درون‌شهری در استان همدان 27 درصد کاهش داشته است.

کاهش 27 درصدی تلفات رانندگی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد خیری پیش از ظهر امروز در رزمایش طرح نوروزی سال 92 با بیان این‌که بیش از 90 درصد حمل و نقل در کشور زمینی است، اظهار داشت: حمل و نقل زمینی در این حجم، مشکلاتی را هم ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی با بار سنگین ترافیکی مواجه می‌شویم و کنترل ترافیک در طرح نوروزی نیازمند تدابیر و اقدامات خاص این ایام است.

فرمانده پلیس راهور استان همدان عنوان کرد: در گذشته دستگاه‌های مربوطه با حمل و نقل به صورت جزیره‌ای اقدام می‌کردند اما در سال‌های اخیر با انجام طرح نوروزی به وحدت عمل در کنترل بار ترافیکی تعطیلات نوروزی دست یافتیم. 

وی در ادامه با اشاره به این‌که وحدت عمل در طرح نوروزی از سال 84 آغاز شده است، افزود: با توجه به این‌که هر ساله تعداد خودروهای کشور افزایش می‌یابد با اجرای طرح نوروزی و کنترل بیشتر ترافیک شاهد کاهش تلفات رانندگی هستیم.

خیری ادامه داد: یکی از عوامل کاهش میزان تصادفات و تلفات رانندگی در سال‌های اخیر آگاهسازی مردم و رعایت قوانین نقش بارزی داشته و تجربه ثابت کرده که مردم ایران همواره در مسائل کلان کشور به صورت گسترده ورود کرده‌اند و آموزش دیده انقلاب اسلامی هستند که نقش مؤثری در رعایت مقررات رانندگی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌جاری در رعایت قوانین رانندگی و کاهش تلفات، کارنامه نسبتاً قابل قبولی داریم اما به شاخص‌هایی که ناجا تعیین کرده بود نرسیدیم و در سال‌جاری در کل چهار درصد کاهش تصادفات را داشتیم.

فرمانده پلیس راهور همدان در ادامه با بیان این‌که در راستای اجرای طرح نوروزی سال 92 تعداد 19 مدرسه حاشیه جاده‌ها ایمن‌سازی شدند، تأکید کرد: ارتقای امنیت موتورسیکلت‌سواران با توزیع کلاه ایمنی و فرهنگسازی و نصب سه دستگاه دوربین ثابت در محور همدان ـ تهران انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که در سال‌جاری 55 کیلومتر آزادراه در استان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در سال‌جاری 30 کیلومتر بزرگراه افتتاح و تعداد 39 دور برگردان ایجاد شده است.

خیری عنوان کرد: در سال‌جاری بیش از هشت کیلومتر روشنایی به روشنایی جاده‌های استان اضافه شد و بیش از 110 کیلومتر جاده روستایی آسفالت شد و در پنج هزار و 500 کیلومتر جاده‌های استان تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شده است.

وی گفت: در طرح نوروزی سال 92، هلال احمر تعداد سه پایگاه به پایگاه‌های امداد جاده‌ای خود اضافه کرده و پلیس راهور با استفاده از 250 دستگاه انواع ماشین‌آلات و 341 نفر نیروی نظامی طرح را اجرا می‌کند.

فرمانده پلیس راهور استان همدان ادامه داد: در طرح نوروزی سال 92، جمعیت هلال احمر تعداد 20 پایگاه سیار، فوریت‌های پزشکی 40 پایگاه با 45 دستگاه آمبولانس و 100 نفر پرسنل خدمات ارائه می‌کنند و نمایندگی بیمه‌ها در پایگاه‌های امداد جاده‌های مستقر می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: اهداف اجرای طرح نوروزی ارتقای عبور و مرور، کاهش تصادفات، ارتقای امنیت و اجرای دقیق راهنمایی و رانندگی است.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول