اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

فعالیت 37 هزار کشاورز و بهره‌بردار در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان گفت: هم‌اکنون 37 هزار کشاورز و بهره‌بردار کشاورزی در این شهرستان فعالیت دارند.

فعالیت 37 هزار کشاورز و بهره‌بردار در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حسین قیصری پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح شرکت فرآوری مروارید آویژه سبز خلیج‌فارس اظهار کرد: دشتستان از مناطق مهم کشاورزی در سطح استان و کشور است و بر اساس آمار موجود بیش از 70 درصد تولیدات کشاورزی استان به دشتستان اختصاص دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: این شهرستان حجم تولیدی 430 تن محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و حجم اقتصادی چرخه تولیدات کشاورزی دشتستان 450 میلیارد تومان است.

قیصری ادامه داد: دشتستان ظرفیت‌های ارزشمندی در صنعت کشاورزی داراست و در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای بهبود وضعیت صنعت کشاورزی در شهرستان دشتستان داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: گسترش زیرساخت‌های کشاورزی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی است و در سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای در این راستا در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته گام‌های مهمی در مسیر توسعه صنایع کشاورزی دشتستان برداشته شده و افتتاح شرکت فرآوری مروارید آویژه سبز خلیج‌فارس در آبپخش از فعالیت‌های مهمی است که در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اضافه کرد: در زمینه تولید گیاه صبر زرد (آلوورا) ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان دشتستان داریم و در حال حاضر بالغ بر 50 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این گیاه است.

وی تصریح کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی صنعت کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به همه ابعاد این صنعت توجه داشته باشیم.

قیصری در ارتباط با تعداد بهره‌برداران صنایع کشاورزی دشتستان گفت: در حال حاضر بیش از 37 هزار کشاورز و بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان دشتستان فعالیت دارند.

وی افزود: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اهمیتی زیاد دارد و امسال باید با تلاش و فعالیت بیشتر و مؤثرتر در راستای رشد تولید ملی به ویژه در حوزه کشاورزی اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/2452/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول