اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران:

کتب درسی احکام حوزه‌های علمیه خواهران بازنویسی شد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر تهیه و تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران گفت: کتاب درسی احکام عمومی حوزه‌های علمیه خواهران بازنویسی و اصلاح شد.

کتب درسی احکام حوزه‌های علمیه خواهران بازنویسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی گفت: تاکنون برای درس احکام بانوان طلبه در بعضی واحدهای حوزوی کتاب حجت‌الاسلام فلاح‌زاده و در برخی موارد نیز کتاب حجت‌الاسلام وحیدی تدریس می‌شد که این کتاب‌ها برای عموم تالیف شده بود و ویژه حوزه‌های خواهران نبود بنابراین با توجه به استقبال طلاب از تالیفات حجت‌الاسلام فلاح‌زاده از وی درخواست کردیم برای 10 واحد درسی احکام دوره عمومی با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای حوزه‌های علمیه خواهران کتابی آماده کند و حجت‌الاسلام فلاح‌زاده نیز پذیرفت و این کتاب را در 110 درس تالیف و ارائه کرد.

مسئول دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه این کتاب در دو جلد تالیف شده است اضافه کرد: این کتاب در مراحل بازبینی نهایی و صفحه‌بندی است و به زودی چاپ خواهد شد.

موسوی با اشاره به یکی دیگر از کتبی که در سال آینده به کتب درسی حوزه‌های علمیه خواهران افزوده خواهد شد، گفت: تاکنون کتاب قرآن و عهدین نوشته علی الشیخ به صورت جزوه در اختیار طلاب دوره عمومی سطح دو قرار گرفته بود و در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شد، اما با همکاری و مساعدت گروه علمی تفسیر و علوم قرآنی طرح تالیف کتاب جدید در دستور کار قرار گرفت و پس از مذاکره با این گروه از حجت‌الاسلام صادق‌نیا دعوت به همکاری شد.

مسئول دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: حجت‌الاسلام صادق‌نیا تالیف این کتاب را به اتمام رسانده است و اکنون این کتاب مراحل ارزیابی و نظارت را می‌گذراند.

این مسئول افزود: این کتاب از سال آینده به ارزش دو واحد به عنوان کتاب درسی در حوزه‌های علمیه خواهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای درس دو واحدی تفسیر موضوعی دوره عمومی کتاب بررسی تطبیقی آیات ولایت تالیف حجت‌الاسلام نجارزادگان تدریس می‌شد، اما با توجه به بالا بودن سطح و حجم کتاب با مولف آن وارد مذاکره شدیم که کتاب دیگری را برای حوزه‌های علمیه خواهران به تالیف درآورد.

وی با بیان اینکه قرارداد تالیف این کتاب منعقد شده و کار تالیف آن به پایان رسیده است، افزود: این کتاب در یک جلد برای دو واحد درسی تالیف شده است و اکنون در مرحله ارزیابی علمی قرار دارد.

موسوی اذعان داشت: کتاب روش تحقیق نیز با هماهنگ‌سازی سرفصل‌های مورد نظر معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و سرفصل‌های آموزشی به ارزش دو واحد برای دوره عمومی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول