اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

40 درصد کاهش آمار فوت‌شدگان سوانح رانندگی کشور مربوط به خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‎رضوی با بیان اینکه 40 درصد کاهش آمار فوت‌شدگان سوانح رانندگی کشور مربوط به خراسان‌رضوی است، گفت: این استان در زمینه کاهش تصادفات منجر به فوت، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

40 درصد کاهش آمار فوت‌شدگان سوانح رانندگی کشور مربوط به خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی استان، اظهار کرد: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس، سالیانه شاهد حضور و تردد تعداد قابل توجهی از زائران و مشتاقان اهل بیت(ع) در این شهر هستیم.

وی با اشاره به رشد گرایش مردم به سفرهای داخلی، افزود: انتظار می‌رود در ایام نوروز سال آینده، شاهد تقاضای سفر بیشتری به مشهد مقدس باشیم که این موضوع آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در رابطه استقبال از زائران و مسافران را می‌طلبد.

رییس کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان‌رضوی گفت: از دبیرخانه کمیسیون انتظار می‌رود با تقسیم وظایف و تعیین ماموریت برای دستگاه‌ها، در راستای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر و کاهش سوانح رانندگی در سطح استان برنامه‌ریزی کنند.

فروزان‌مهر همچنین خواستار استقرار پایگاه‌های امداد جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و تجهیز مجتمع‌های خدماتی بین راهی در استان گردید و بر استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی در این راستا تاکید کرد.

رییس کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان‌رضوی با اشاره به بهره‌برداری از کنار گذر شمالی مشهد، افزود: به منظور کاهش تردد و جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی، به جز موارد خاص، ورود خودروهای سنگین در ایام نوروز به داخل شهر مشهد ممنوع است.

وی به اجرای طرح استقبال ایمن از نوروز که توسط مدیریت بحران با هدف آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث طبیعی و دستیابی به مدیریت یکپارچه اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا در ایام نوروز آمادگی کامل خود را جهت مقابله با حوادث و بحران‎های احتمالی حفظ نمایند.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر اهمیت موضوع نظارت، خواستار فعال شدن اکیپ‌های نظارتی به منظور ارزیابی فعالیت‎های دستگاه‌‎های اجرایی عضو کمیسیون در ایام نوروز و ارسال مستمر گزارش نحوه عملکرد آنان به دبیرخانه شد.

فروزان‌مهر نقش صدا و سیما را در فرهنگ‌سازی تعیین‌کننده دانست و از این رسانه خواست تا با اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف نسبت به آگاه‌سازی مردم از مباحث ترافیکی و محدودیت‎های اعمال شده در مسیرهای درون و برون شهری اقدام نماید.

حمیدرضا شهرکی، دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته طی یک دهه اخیر از بروز تصادف منجر به فوت شش هزار و 142 نفر جلوگیری شده، به تشریح برنامه‎های این کمیسیون در نوروز پرداخت و گفت: در این ایام علاوه بر تعیین کشیک‎های ویژه برای حوزه‎های مختلف حمل و نقل، فعالیت مراکز معاینه فنی شهری 50 درصد افزایش یافته و سیستم‎های تردد و کنترل هوشمند در سطح جاده‎ها فعال شده است.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول