اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای سلامت مطرح شد

وقتی احشام آزادانه در شهر سوق جولان می‌دهند/جریمه در انتظار صاحبان متخلف

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اداری سوق با انتقاد از جولان دادن احشام در خیابان‌های این شهر گفت: از این پس با صاحبان متخلف این احشام به صورت قانونی برخورد می‌شود.

وقتی احشام آزادانه در شهر سوق جولان می‌دهند/جریمه در انتظار صاحبان متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، عصر امروز جلسه شورای سلامت این شهر با حضور اعضاء در محل بخشداری سوق برگزار شد.

در این جلسه بهمن محمدی اظهار کرد: شورای سلامت باید عامل ترویج و بانی مسائل بهداشتی باشند و در این زمینه موظفیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

بخشدار سوق، شورای سلامت را جایگاهی برای ایجاد هماهنگی و همدلی در سطح شهر برای پیگیری امور مربوط به سلامت دانست.

محمدی عنوان کرد: آن‌چه که باید در ایام نوروز انجام شود نظارت مستمر بر اغذیه فروشی‌ و دست فروشی‌ها بوده که با سلامت افراد به صورت مستقیم در ارتباط هستند.

وی افزود: مقوله سلامت افراد از همه چیز مهم‌تر است و هنگامی افراد سالم باشند جامعه سالم و بالنده می‌شود.

بخشدار سوق در خصوص جمع‌آوری نخاله‌ها از سطح معابر و خیابان‌ها و ایجاد و توسعه فضای سبز، بر ضرورت تلاش در جهت حفظ فضای سبز ایجاد شده تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود احشام سرگردان در سطح شهر آن را از عوامل تخریب فضای سبز موجود دانست و بر لزوم جمع‌آوری این احشام از سطح شهر تأکید کرد.

محمدی همچنین غیر بهداشتی شدن خیابان‌ها و معابر و ایجاد مزاحمت برای مردم را از دیگر پیامدهای وجود این دام‌ها در سطح شهر دانست.

وی بهترین راه را تعیین مهلت برای صاحبان این احشام جهت جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر دانست و برخورد مراجع قانونی را در این زمینه لازم و ضروری دانست.

این مسئول در خصوص ضرورت آسایش مسافران در سال نو اظهار داشت: لازم است در کلیه ادارات و فرمانداری کشیک‌های نوروزی راهنمایی مسافران را بر عهده گیرند و نظارت بیشتری بر غذاها و سوغاتی‌های سنتی توسط مرکز بهداشت صورت گیرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی گرفته شد از جمله این‌که مرکز بهداشتی درمانی سوق موظف شد از طریق گشت‌های سیار و بازرسی‌های مداوم از اغذیه فروشی‌ها  و دست فروشی‌ها در ایام تعطیلات خصوصاً مناطق گردشگرپذیر اقدام کند.

مرکز بهداشتی درمانی نسبت به جمع‌آوری مرغ فروشی‌های زنده در سطح شهر اقدام کند.

شهرداری نسبت به تجهیز محل کشتار دام‌ها که مکان آن مشخص شده اقدام کرده و بعد از تکمیل جایگاه ذبح دام‌ها هرگونه کشتار دام در شهر ممنوع است.

مرکز بهداشتی درمانی سوق موظف شد با همکاری دامپزشکی از طریق دادگستری پرونده کسانی که در شهر احشام نگهداری می‌کنند را پیگیری کند.

 آبفای روستایی موظف شد آلودگی آب شرب روستاهای منطقه پاقلعه دژکوه را برطرف کند.

مرکز بهداشتی درمانی با تعامل با شهرداری نسبت به شناسایی مکان‌هایی که نیاز به سطل زباله دارند اقدام تا در صورت لزوم شهرداری انجام دهد.

انتهای پیام/2571‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول