اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه:

مشکلات سند زمین‌ روستائیان در مجمع نمایندگان بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه گفت: با پیگیری نمایندگان سوادکوه در مجلس، مشکلات سند زمین‌های روستائیان در مجمع نمایندگان شمال بررسی می‌شود.

مشکلات سند زمین‌ روستائیان در مجمع نمایندگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، رضا علی جعفری ظهر امروز در جمع شوراها و دهیاران بخش مرکزی و کارشناسان منابع طبیعی سوادکوه با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در آموزه‌های دینی و با تقدیر از تلاش‌های حافظان منابع طبیعی، گفت: سند زمین روستایی به نام منابع طبیعی، انگیزه کشاورزان را برای ادامه سکونت در روستا کاهش داده است.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه به تصمیم سال 60 مجلس شورای اسلامی برای اختصاص سند زمین‌های کشاورزی به نام روستائیان توسط وزارت کشاورزی اشاره کرد و افزود: این تصمیم مجلس عملی نشد و برعکس آن مصوبه در حال اجرایی شدن است و برخی‌ها که سند هم داشتند از دهه گذشته به نام منابع طبیعی سند زده شد.

وی با تاکید بر اینکه زندگی روستائیان سوادکوه با کشاورزی و دامداری عجین شده است، افزود: ایجاد مانع برای زندگی کشاورزی و دامداری موجب از بین رفتن انگیزه زندگی در روستاها را به دنبال دارد.

جعفری گفت: تولید غذا و کشاورزی به عنوان مقدمه دستیابی به همه پیشرفت‌ها محسوب می‌شود و رؤسای شوراهای روستایی و دهیاران و روستائیان به عنوان بهترین نگهبانان و حافظان منابع طبیعی محسوب می‌شوند.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه به پیگیری‌های شورای بخش برای حل مشکلات سند روستائیان از طریق رسانه‌ها و نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی و اصل 90 و نهاد ریاست جمهوری و سایر مسئولان ملی و استانی اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس شورای اسلامی که حدود 50 نماینده از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و البرز را شامل می‌شود و بررسی و پیگیری و ارائه طرح‌های قانونی که در این حوزه‌ها عمومیت دارد را بر عهده دارند، می‌تواند به حل مشکلات روستائیان کمک کند.

وی از قول نمایندگان مجلس حوزه انتخابیه سوادکوه برای پیگیری مشکلات سند زمین‌های کشاورزی در مجمع نمایندگان شمالی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جعفری به وجود هزاران پرونده در کمیسیون ماده واحده 56 برای مشخص کردن وضعیت زمین‌های روستایی اشاره کرد و گفت: نظر این کمیسیون را اصل قرار دهیم و اعلام ملی نبودن زمین‌ها توسط این کمیسیون قطعی نیست و وضعیت زمین‌های روستائیان را معلق نگه می‌دارد.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه مشکلات مربوط به روستائیان در حوزه منابع طبیعی را موانع قانونی و راه حل آن را کلان ذکر کرد.

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول