اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز عنوان کرد

اولویت داشتن آتش‌نشانان داوطلب در استخدام‌های آتی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در زمان نیاز به نیروی انسانی، آتش‌نشانان داوطلب از اولویت استخدام برخوردار می‌شوند.

اولویت داشتن آتش‌نشانان داوطلب در استخدام‌های آتی

رامین طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: انتظار استخدام با نفس فعالیت داوطلب افتخاری همخوان نیست، اما سازمان آتش‌نشانی در استخدام نیروهای آتی خود از آتش‌نشانان داوطلب مایل به همکاری که واجد شرایط علمی و توان جسمی لازم باشند، استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: افراد نباید با چنین نگاهی وارد فعالیت داوطلبی شوند چراکه فلسفه کمک داوطلبی نجات جان مردم در زمان حوادث است که بالاترین ارزش‌ها را دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان کرد: سازمان داوطلبان آتش‌نشانی در راستای استفاده از توان مردم در حوادث و سوانح و امدادرسانی راه‌اندازی شده است.

این مسئول ابراز داشت: با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حضور پررنگ مردم حدود 10 هزار نفر در فارس به عضویت این جامعه در آمده‌اند.

طالبی خاطرنشان کرد: در اعضای پیوسته به سازمان داوطلبان از دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه تا بالاترین سطوح شغلی حضور دارند.

وی در ادامه گفت: آموزش و تیم‌بندی این داوطلبان در نقاط محل سکونت آنها است تا در صورت بروز حوادثی که نیاز به استفاده از توان مردمی دارد، برای امداد در همان نقطه فراخوان شوند.

به گفته وی، یکی از کارکردهای جمعیت داوطلبان در ایام نوروز است و وجود تعداد کثیری میهمان در شهر شیراز می‌طلبد که از یک توان مردمی برای ارائه خدمات بهتر به آنان استفاده کنیم.

این مسئول اضافه کرد: امسال بحث راهنمای میهمانان نوروزی با همکاری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در دستور کار است که ساماندهی و راهبری اطلاع‌رسانی توسط همین آتش‌نشانان داوطلب انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: در کمپ‌ها، ورزشگاه‌ها و نقاط استقراری میهمانان، تیم‌های داوطلبی حضور دارند تا کار آموزش، پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث و خدماتی که نیاز است را ارائه کنند.

طالبی تصریح کرد: امسال فعالیت عمرانی پنج ایستگاه آتش‌نشانی در شیراز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به دو آیتم وسعت و جمعیت در شهر شیراز به 32 ایستگاه نیاز داریم تا به شرایط استاندارد دست پیدا کنم.

این مسئول گفت: امسال پنج ایستگاه در دستور کار قرار داده شد و کارهای مطالعاتی و طراحی 10 ایستگاه دیگر نیز به اتمام رسیده که فعالیت آن از سال آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: برای نصب شیرهای هیدرانت با سازمان آبفای شیراز عقد قرارداد شد، اما امسال به دلیل برخی مشکلات شرکت آبفا، زمینه نصب این تعداد شیر هیدرانت انجام نشد.

وی اذعان داشت: این شیرها در معابر و مکان‌های عمومی پرتردد نصب شده و با آموزش به اصناف همان محل در زمان آتش‌سوزی خودشان پیش از حضور ماموران رسمی مانع از گسترش حریق می‌شوند.

طالبی، جامعه آتش‌نشانان را جامعه‌ای مردمی دانست و متذکر شد: حضور مردم در فعالیت‌های عمومی و اجتماعی یکی از شاخصه‌های رشد و بالندگی هویت فرهنگی جامعه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان گفت: با توجه به فرهنگ والای مردم شیراز امیدوارم در هر خانواده یک آتش‌نشان و امدادگر برای امدادرسانی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول