اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

رئیس‌جمهور قرقیزستان:

نظامی بودن پایگاه «ماناس» برای منطقه خطرناک است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور قرقیزستان در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد فرودگاه ماناس نباید نظامی باشد و نظامی بودن این پایگاه برای منطقه خطرناک است.

نظامی بودن پایگاه «ماناس» برای منطقه خطرناک است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان در مصاحبه با کانال تلویزیونی «میر» به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در قرقیزستان زمینه یک کودتا فراهم می‌شود؟، گفت: تلاش برای کودتا در قرقیزستان انجام می‌شود و این تلاش ادامه خواهد داشت ولی اساس واقعی ندارد.

وی تأکید کرد که این تلاش به خانواده «باقی‌اف» مربوط می‌شود و در هر درگیری که در کشور قرقیزستان رخ می‌دهد باقی‌اف و خانواده وی دست دارند.

وی در رابطه با سؤال خبرنگار در مورد پایگاه «ماناس» نیز تأکید کرد که من موافق این نظریه نیستم که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال 2014 ناآرامی و بی‌ثباتی در قرقیزستان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی تلاش می‌شد که قرقیزستان به طور کامل از روسیه جدا شود که این رویکرد درست نیست زیرا قرقیزستان با روسیه مشترکات تاریخی داشته و بیش از 500 هزار شهروند قرقیزی در این کشور کار می‌کنند.

آتامبایف افزود: ما با همسایگان خود نیز مشترکات تاریخی و فرهنگی داریم و باید با هم تعامل داشته باشیم.

رئیس جمهور قرقیزستان در رابطه با ماناس گفت: این فرودگاه نباید نظامی باشد و نظامی بودن این پایگاه برای منطقه خطرناک است.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوادث غیرقابل پیش‌بینی هستند تصریح کرد که ما به تعهدات بین‌المللی خود عمل می‌کنیم و پایگاه ماناس طبق قرارداد باید در تابستان 2014 تخلیه شود.

آتامبایف در رابطه با تظاهراتی که هر روزه در قرقیزستان انجام می‌شود گفت: این تظاهرات ادامه خواهد داشت ولی باید بر اساس چارچوب قانون باشد بسیاری از این تظاهرات از طرف افرادی است که با رسوایی از کار بر کنار شده‌اند و طبیعی است که آنان آرام نخواهند نشست.

رئیس جمهور قرقیزستان تأکید کرد که من با انحلال مجلس کاملا مخالفم همانطور که با فساد مالی و رشوه خواری مخالفم. تا انتخابات مجلس 2 سال دیگر باقی مانده و از هم‌اکنون باید برای برگزاری آن آماده بود.

وی در پایان گفت: با توکل بر خدا و احساس جوابگویی در پیشگاه خداوند و ملت قرقیزستان کار می‌کنم و معتقد هستم که زمان آن گذشته که حکومت در اختیار یک خانواده و یا یک نفر باشد و باید آنطور عمل کنیم که مطلوب منافع جامعه باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول