اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

نماینده پارلمان قرقیزستان ابراز نگرانی کرد

فشار واشنگتن بر «آتامبایف» درباره تمدید پایگاه «ماناس»

خبرگزاری فارس: یک نماینده پارلمان قرقیزستان در مورد اعمال فشار واشنگتن به رئیس جمهور این کشور در خصوص ادامه حضور پایگاه «ماناس» ابراز نگرانی کرد.

فشار واشنگتن بر «آتامبایف» درباره تمدید پایگاه «ماناس»

به گزارش خبرنگار فارس در دوشنبه، «تورسون بای باقر اوغلو» نماینده پارلمان قرقیزستان از حزب «عارناموس» اعلام کرد که درباره ادامه حضور پایگاه ماناس با «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور این کشور گفت‌وگو کرده است.

باقر اوغلو تصریح کرد که رئیس جمهور قرقیزستان درباره ادامه حضور این پایگاه از سوی آمریکا تحت فشار است.

وی افزود: اخیرا رفت و آمد هیئت‌های آمریکایی به قرقیزستان برای تمدید مهلت این پایگاه افزایش یافته و نمایندگان پارلمان و اعضای دولت باید به کمک اعضای دفتر ریاست جمهوری یک گروه کاری تشکیل داده و به رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن آمریکایی‌ها از پایگاه ماناس کمک کنند.

وی اظهار داشت که ایالات متحده به حفظ این پایگاه هوایی پس از سال 2014 امید بسته است بنابراین نمایندگان این کشور به طور پیوسته به قرقیزستان سفر می‌کنند.

باقر اوغلو تصریح کرد که نمایندگان پارلمان باید از سیاست دولت در این زمینه حمایت کرده و  درخواست کنند که پایگاه ماناس تعطیل شود.

تورسون بای باقر اوغلو نماینده پارلمان قرقیزستان از حزب عارناموس همچنین با انتقاد از رسم بجا مانده از زمان شوروی سابق با نام «روز والنتاین» آن را دارای تأثیرات سوء در تربیت جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به این که بعید نیست در آینده برخی از فعالان جامعه مدنی در قرقیزستان، به تبعیت از غرب همجنس‌گرایی را ترویج کنند، تصریح کرد که باید با همکاری مدیران مدارس با برگزاری مراسم روز والنتاین که تأثیر سوء تربیتی بر دانش آموزان دارد، مخالفت شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول