اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

زنان ایرانی در ترویج الگوی مصرف پیشگام هستند

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: زنان ایرانی پیشرو اصلاح الگوی مصرف هستند.

زنان ایرانی در ترویج الگوی مصرف پیشگام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، فرنیا تورانی در بازدید از مرکز زنان کارآفرین روشندل انجمن یاس نو این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیریت اقتصاد خانواده با بانوان است بنابراین مادران با مدیریت صحیح می‌توانند نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف داشته باشند.

 وی افزود: نقش زنان و مادران ایرانی در فرهنگ‌مان به عنوان پیشرو و پرچمدار اصلاح الگوی مصرف چشم‌گیر است.

 این مسئول یادآور شد: با توجه به نقش الگویی مادر در خانواده که متولی امور تربیتی فرزندان نیز است در نتیجه اصول صرفه‌جویی را به راحتی می‌تواند به کودکان آموزش دهد.

 مشاور امور بانوان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به نقش مدیریتی مادران در منزل و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه اظهار داشت: زن به عنوان همسر، مادر، مدیر برنامه‌ریزی اقتصاد خانواده و به طور کلی کسی که نقش اصلی را در تنظیم خرید و چگونگی مصرف را برعهده دارد نقش بسیار مهمی در تغییر الگوی مصرف و در نتیجه کاهش ضایعات ایفا می‌کند.

 تورانی افزود: زن به عنوان یک مربی فرهنگ‌ساز نسل آینده و پیونددهنده کودکان به خانه و به تبع جامعه است.

 وی تصریح کرد: با توانمندسازی زنان از طریق آموزش و مهارت‌های لازم و ارتقای سطح آگاهی آنها می‌توان این انتظار را داشت زنان نقش مهمی را در جلوگیری از اسراف داشته باشند.

 تورانی با تاکید بر اینکه زنان باید مصرف نان را در خانه مدیریت کنند، اظهار داشت: بیشترین ضایعات یک خانه در مصرف نان است و خانواده در مصرف تابع زنان خود بوده و درک زنان از مصرف و چگونگی اصلاح الگوی مصرف می‌تواند در خانواده تاثیر اساسی داشته باشد.

 وی یادآور شد: آموزش، فرهنگ‌سازی و حمایت از زنان در جریان اصلاح الگوی مصرف می‌تواند یک راهبردی اساسی در این زمینه باشد چراکه زنان از ظرفیت بالایی در اثرگذاری بر تحولات فکری، تربیتی و فرهنگی در خانواده و حتی خارج از محیط خانواده برخوردار هستند.

 وی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌‌سازی پایدار است و این خود نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایت به یک فرهنگ در تمامی عرصه‌های مصرف تبدیل شود.

 انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول