اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیدار ایثارگران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ تهاجم فرهنگی سخت‌تر از تهاجم نظامی

خبرگزاری فارس: ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در دیدار دو ساعته با استاندار این استان به مشکلات خود پرداختند و استاندار هم قول داد تمام تلاش خود را برای حل مشکلات ایثارگران به کار ببندد.

دیدار ایثارگران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ تهاجم فرهنگی سخت‌تر از تهاجم نظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه دوشنبه تعدادی از ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به نیابت از جامعه ایثارگران این استان با استاندار این استان دیدار و مشکلات خانواده بزرگ ایثارگری در این استان را مطرح کردند.

در این نشست دو ساعته در ابتدا تعدادی از خانواده ایثارگران از جمله فرزند شهید، آزاده و جانباز و همچنین همسر شهید به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست بهمئی، یکی از آزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم برگزاری چنین جلساتی اشاره کرد و گفت: مسئولان استانی باید بدانند که ایثارگران چه مشکلاتی دارند و تا از نزدیک با آن‌ها دیدار نداشته باشند؛ این مشکلات قابل بازگویی نیست.

وی بحث اشتغال، مسکن و معیشت را موضوعی مهم دانست و اظهار داشت: اکنون برخی از ایثارگران در بحث مسکن مشکلاتی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

این آزاده کهگیلویه و بویراحمدی به لزوم تغییر برخی رویکردها توسط مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به ایثارگران اشاره کرد و افزود: برخورد و رفتار این دسته از مدیران باید تغییر کند.

وی به لزوم بصیرت‌افزایی در میان فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و ابراز داشت: اکنون مشاهده می‌شود که بر اثر گذشت زمان فرزند شهید تا اندازه‌ای از پدرش فاصله گرفته که باید این خلأها را پر کرد.

در ادامه کمال دولتخواه فرزند شهید؛ پاره‌ای از مشکلات و بایدها و نبایدها را در این خصوص به سمع و نظر حضار رساند و گفت: هر ملتی در جهان برای خود دوره‌ای از افتخار را دارد که افتخار ملت ما به هشت سال دفاع مقدس است.

این فرزند شهید ادامه داد: در روزگار کنونی از مهم‌ترین مقولاتی که می‌تواند به رشد و تعالی ایران اسلامی کمک کند، نهادینه کردن فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی در کشور است.

دولتخواه، سرمایه اصلی کشور را همین خانواده ایثارگران دانست و اذعان داشت: اکنون آسیب‌های بسیاری بر سر راه این خانواده بزرگ است که باید مسئولان برای رفع آن‌ها تلاش کنند، چراکه الگوی جاودانه نسل جوان همین خانواده ایثارگران هستند.

وی از تعداد 680 جانباز در شهرستان کهگیلویه نام برد که هنوز مدارک بالینی آن‌ها مشخص نیست و تأکید کرد: خدا می‌داند چند جانباز دیگر در این استان و در شهرستان‌های دیگر داریم که چنین وضعیتی دارند.

وی حمایت از خانواده شهدا در بحث عوارض شهرداری‌ها، ساماندهی گلزار شهدا، راه‌اندازی سالن‌های تخصصی ورزشی ویژه جانبازان، کمک به تشکل‌های ایثارگری مردم‌نهاد و استفاده از فرزندان شاهد در جایگاه مدیریت‌های استانی و شهرستانی را خواستار شد.

در ادامه مصطفی‌پور آزاده و جانباز 35 درصد نیز دیدگاه‌های خود را با لزوم پرداختن به موضوعات فرهنگی و ترویج آن‌ها در میان خانواده ایثارگران آغاز کرد.

این آزاده دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی را بسیار سخت‌تر از تحریم و جنگ نظامی دانست و گفت: باید در این قسمت مسئولان کار بیشتری کنند و خانواده ایثارگران در رأس برنامه‌ها قرار بگیرند.

وی یکی دیگر از مقولات کنونی را که شاید مایه دلسردی مردم می شود؛ چگونگی و نحوه نظارت بر بازار دانست و یادآور شد: مسئولان نباید نظارت بر بازار را به حال خود رها کنند، چراکه دشمن با رویکرد حمله و جنگ اقتصادی پیش آمده و باید برای این معضل چاره‌اندیشی کرد.

انتهای پیام/2571/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول