اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد پلدختر:

شاعران فرهنگ مقاومت و پایداری را در جامعه تبیین کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر گفت: هنر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد، لذا شاعران فرهنگ مقاومت و پایداری را در جامعه تبیین کنند.

شاعران فرهنگ مقاومت و پایداری را در جامعه تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، غلامرضا محمودی امروز در دومین کنگره شعر دفاع مقدس که در سالن اجتماعات پلدختر برگزار شد، با بیان اینکه دفاع‌ مقدس باید همچون عاشورا زنده بماند، گفت: باید یاد و خاطره دفاع مقدس را زنده نگه داشت و جوانان را با فرهنگ مقاومت و پایداری ایران اسلامی که نشات گرفته از پیام وزین عاشورا است، آشنا و بیشتر به نشر ارزش‌های دفاع مقدس واقف کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان و ایثارگران همواره مایه مباهات ایران اسلامی هستند و دستاوردهای ارزشمند آنان باید حفظ و به نسل‌های آتی منتقل شود، گفت: شاعران دفاع مقدس باید نگهبان ارزش‌ها و زبان و فرهنگ اسلامی باشند، زیرا شعر و ادبیات نقش تعیین کننده‌ای در انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس دارد.

وی با بیان اینکه هنر نقش تاثیرگذار و مهمی در انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در نسل جوان دارد، افزود: می‌توان به وسیله شعر مفاهیم بسیار مهم دوران باشکوه و طلایی دفاع مقدس را برای نسل جدید بازگو کرد، زیرا امروز برای مقابله با جنگ نرم با شعر به جنگ دشمنان رفت که در این رابطه رسالت شاعران بسیار سنگین و مهم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر گفت: پلدختر به عنوان دومین شهر شهید داده کشور و هویزه ثانی و شهر مقاومت و ایثار که در دوران دفاع مقدس دژ و پایگاه محکمی برای جبهه‌ها بود، بیش از 70 بار بمباران شد، این سال‌ها در عرصه فرهنگی و هنری جایگاه ویژه‌ای یافته است.

محمودی با بیان اینکه حضور پرتوان هنرمندان و فعالان فرهنگی در تمام عرصه‌ها و جشنواره‌های مختلف از یک سو و برپایی آبرومندانه جشنواره‌ها و کنگره‌های گوناگون در این شهرستان محروم گواه صادق و روشنی بر این مدعا است، افزود: دیروز در حوزه کانون‌های مساجد شهرستان پلدختر رتبه اول استان را کسب کرده است.

وی گفت: شعر بهترین وسیله انتقال این ارزش‌ها در دو نوبت ارسال شد و پس از اطلاع رسانی گسترده شده است.

وی افزود: بیش از 1200 اثر از 208 شاعر از استان‌های سراسر کشور به دبیرخانه دومین کنگره ملی شعر و خاطره دفاع مقدس دریافت شد که آثار رسیده پس از داوری از آن ها انتخاب شد که این استقبال در نوع خودش در سطح استان بی‌نظیر است.

غلامرضا محمودی از مشاور وزیر مدیرکل ارشاد استان خواست که از طریق وزارت ارشاد پیگیری شود که این کنگره سالانه و دائمی و هر ساله در شهرستان پلدختر برگزار شود.

در ادامه دومین کنگره شعر دفاع مقدس، بیانیه هیئت داوران توسط رضا اسماعیلی شاعر و پیشکسوت دفاع مقدس قرائت شد.

در ادامه خیمه گاه ولایت که در حاشیه این کنگره بر پا شده بود، گشایش یافت.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول