اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

میانگین محاکم حقوقی در کرمانشاه به 180 پرونده رسید

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: میانگین محاکم حقوقی که در گذشته بین 700 تا هزار پرونده بوده به 180 پرونده رسیده است.

میانگین محاکم حقوقی در کرمانشاه به 180 پرونده رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه که در سالن جلسات دادگستری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: غیر از قانون هیچ چیزی در دستگاه قضایی حاکم نیست و در این راه اراده‌ای جز قانون، نمی‌تواند در تصمیمات قضایی دخیل باشد.

مظفری با بیان اینکه سال‌ جاری با شیوه عالی، مدبرانه و با استقلال کامل در بخش پرونده‌های قضایی و حقوقی عمل کردیم، تصریح کرد: در مجموع در سال 91 ضمن کنترل ورودی پرونده‌ها با کاهش چشم‌گیر موجودی مواجه بودیم.

وی خاطر نشان کرد: در دادگاه‌های تجدید نظر ماهانه به‌طور میانگین 703 پرونده در 18 شعبه دادگاه تجدیدنظر داشتیم که حدود 40 پرونده در هر دادگاه بررسی شده و از این لحاظ جزو استان‌ّهای موفق بوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تعداد پرونده‌های محاکم جزایی را 40 الی 50 پرونده برشمرد و گفت: محاکم قضایی استان با کمترین موجودی پرونده فعالیت می‌کنند.

به گفته وی میانگین محاکم حقوقی که در گذشته بین 700 تا هزار پرونده بوده به 180 پرونده رسیده و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به حداقل رسیده و مردم طی سال‌ جاری کمترین اعتراضی از بابت زمان دادرسی نداشته‌اند.

مظفری با بیان اینکه پرونده جرائم خاص به‌طور ویژه رسیدگی می‌شوند، خاطر نشان کرد: همت همه مسئولان ستادی استان و دادستان بر این بوده در کوتاه‌ترین مدت به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی گفت: در طول سال 90 و 91 حتی یک پرونده به تهران و استان‌های هم‌جوار ارجاع داده نشده و این نشان از انجام مسئولیت دستگاه قضایی استان است و یک موفقیت برای این دستگاه محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه از نیروی قضایی خوب و غنی برخوردار است و این خود موجب شده تا روند رسیدگی به پرونده‌ها مطلوب باشد.

وی توجه به نقاط محروم از نظر قضایی را از برنامه‌هایی عنوان کرد که در سال 91 مورد توجه دستگاه قضایی استان بوده و گفت: دالاهو،‌ بخش گواور، اسلام آباد غرب، دینور و کوزران از مناطقی هستند که از لحاظ ساختمان اداری مشکلاتی داشتند که پی‌گیری‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز ناوگان حمل و نقل دادگستری در سال 91، گفت: 35 دستگاه پژو تحویل و شماره‌گذاری شده که در سال 92 در اختیار همکاران قضایی قرار می‌گیرد.

مظفری در پایان به برخی دیگر از فعالیت‌های دستگاه قضایی در استان اشاره کرد و گفت: دادگاه جدیت لازم را در رسیدگی به پرونده‌ها دارد.

انتهای پیام/2700/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول