اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر:

یک‌میلیون خانوار زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: یک‌میلیون خانوار ایرانی زیرپوشش این صندوق قرار دارند.

یک‌میلیون خانوار زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید موسویان ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه روستاییان و عشایر در سنندج اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق بیمه عشایر و روستائیان خدمتی پایدار در تاریخ بیمه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای 60 سال در هر جامعه شامل سه گروه هستند، تصریح کرد: افراد توانمند و دارای سرمایه‌، بیمه‌شدگان صندوق‌های مختلف و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی جامعه بالای 60 سال را در کشور ما تشکیل می‌دهند.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، توانایی دولت در تامین نیازهای این جمعیت بسته به میزان توانایی جوانان مشغول به کار در جامعه است که این مهم با توجه به جمعیت جوان کشور در حال حاضر مقدور است.

موسویان با اعلام اینکه جمعیت کشور در حال حاضر به سمت پیر شدن می‌رود، تصریح کرد: اکنون 59 درصد جمعیت کشور را افراد 20 تا 59 سال و هشت درصد را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند و در صورت ادامه این روند در چند سال آینده حدود 30 درصد جمعیت کشور بالای 60 سال خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت جوان به علت افزایش سن ازدواج، کاهش نرخ ازدواج و همچنین بی‌میل زوج‌های جوان در تولید مثل در بازده زمانی 10 تا 20 سال آینده که جمعیت جوان امروز ما به سمت پیری حرکت می‌کنند در بحث تامین نیازهای آنان با مشکل و بحران روبه‌رو می‌شویم.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، اگر نظام بیمه‌ای کاملی وجود نداشته باشد، هزینه نگهداری از افراد پیر به عهده دولت افتاده و در نتیجه حمایت‌های نهادهای حمایتی از این افراد کمتر و کمتر می‌شود.

موسویان اضافه کرد: جامعه برای دوام و قوامش نیازمند یک جمعیت جوان و پویاست تا نیازهای دهه‌های آینده را فراهم کرده و در این مسیر هرکس باید در حد توان و وسع به وظایفش عمل کند.

به گفته وی، تورم، نبود شغل و مسکن توجیه درستی برای خوداری جوانان از ازدواج نیست و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق جوانان را به سمت ازدواج ترغیب کرد.

وی با اشاره به رشد روز افزون کشور در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و غیره اظهار کرد: خوشبختانه با حرکت روبه جلویی که با تلاش جوانان امروز در پیش گرفته‌ایم آینده کشور بسیار مطلوب و درخشان است.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ، جمعیت جوان امروز ما باید به این باور و عقیده برسند که پشتیبانان زمان پیری آنان تنها نسل جوان آینده خواهند بود.

موسویان با بیان اینکه در کنار توجه به افزایش جمعیت جوان توسعه بیمه‌ها نیز از دیگر مثالی است که برای تامین فردای جامعه جوان امروز تأثیرگذار است گفت: توجه به توسعه صندوق بیمه‌های اجتماعی باید به عنوان دغدغه‌ای از سوی خود مردم دنبال شود.

وی تصریح کرد: هرچند صندوق‌های بیمه روستائیان و عشایر با وقفه‌ای طولانی در سال 84 شروع به کار کرد، اما توسعه و گسترش آن نیاز ضروری بوده و از سوی خود مردم باید با جدیت دنبال شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به عضویت بیش از یک‌میلیون نفر در این صندوق گفت: در حال حاضر به بیش از 14 هزار و 500 نفر بازنشسته  صندوق مستمری‌ پرداخت می‌کند.

به گفته موسویان، میزان کل حق بیمه پرداختی این تعداد بازنشسته 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بود و این در حالی است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون 22 میلیارد تومان به آنها مستمری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: میانگین بازنشستگی این تعداد حدودا 3 تا 4 سال بوده و در این مدت زمان صندوق بیمه روستائیان بیش از 80 میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت کرده است.

وی پرداخت نکردن به موقع حق بیمه و ایجاد وقفه در آن را از مشکلات و چالش‌های فرا روی توسعه صندوق بیمه روستائیان دانست و ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی سایت و همچنین تلاش بیش از پیش کارگزاران این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول