اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه هنر اصفهان:

موسیقی مدرن نباید جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه هنر اصفهان گفت: اهالی هنر نباید موسیقی مدرن همچون پاپ را جایگزین موسیقی‌های اصیل ایرانی کنند.

موسیقی مدرن نباید جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شود

سعید مکوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر با بیان اینکه در سال 2003 توانستم مقام نخست موسیقی کلاسیک ایران را کسب و موفق به بورس تحصیلی و اخذ مدرک دکترا از کشور ایتالیا شوم، اظهار کرد: در مسابقات نخست موزیکال‌ترین شخص ایتالیا در سال 2007 نیز موفق به کسب عنوان برتر شدم.

وی اضافه کرد: در سال 2008 برای بار دیگر موفق به اجرای برنامه‌هایی در قالب موسیقی کلاسیک در رادیو و تلویزیون ایتالیا شدم و در سال 2009 کنسرت‌های متفاوتی در سراسر اروپا برگزار کردم.

استاد تجزیه و تحلیل آثار هنری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در زمینه گیتار کلاسیک این ساز پایه‌ای و اصولی رو به فراموشی رفته است، ادامه داد: امروزه افراد به هر شکلی یک سری فعالیت‌هایی در زمینه گیتار کلاسیک بدون رعایت استانداردهای بین‌المللی و داشتن مدرک تحصیلی و تجربه کافی در این رشته هنری می‌کنند.

وی با بیان اینکه همین عوامل سبب عقب افتادگی موسیقی کلاسیک در ایران شده است، تاکید کرد: نمی‌توان گفت ایران در زمینه هنر موسیقی کلاسیک در جهان دارای رتبه یا عنوان خاصی است.

مکوندی با بیان اینکه در دانشگاه هنر اصفهان خبری از تدریس موسیقی نیست، تصریح کرد: تنها دانشگاهی که در این زمینه فعالیت دارد، دانشگاه هنر تهران است.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: به عنوان یک هنرمند و کسی که در زمینه موسیقی کلاسیک فعالیت دارم، از مسئولان می‌خواهم که با دید بازتری به خصوص در عرصه جهانی و بین‌المللی به این هنر موسیقی در دانشگاه‌ها نگاه کنند.

وی ادامه داد: از نگاه و منظر اسلامی این هنر دارای تاریخ و بیشینه‌ی کهن بوده که دانشمندان بزرگی همچون ابوریحان بیرونی و فارابی در زمینه موسیقی فعالیت‌هایی چشمگیری داشته‌اند.

مکوندی با بیان اینکه یکی از معایب موسیقی پاپ فراموش شدن موسیقی‌های سنتی است، تصریح کرد: مردم و به ویژه اهالی هنر نباید موسیقی سنتی و اصیل ایرانی را جایگزین موسیقی مدرن و پیشرفته‌ای همچون پاپ کنند و این‌گونه موسیقی‌ها را به دست فراموشی بسپارند، چرا که این موسیقی‌های اصیل ریشه در فرهنگ و تمدن ایران دارند.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول