اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

هزینه فعالیت فولاد در مبارکه بیش از فواید آن است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقد هستم که هزینه فعالیت فولاد در شهرستان مبارکه بیش از منفعت و مزایای این صنعت در این شهرستان است.

هزینه فعالیت فولاد در مبارکه بیش از فواید آن است

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه درصدد حفظ سلامتی مردم و کاهش آلاینده‌های جوی ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی در این شهرستان هستم، اظهار کرد: تاکنون از تمام اهرم‌های قانونی برای رسیدگی به وضعیت آلاینده‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی در این شهرستان استفاده کردم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فولاد مبارکه به عنوان صنعتی آلاینده محسوب نمی‌شود اگر چه این صنعت در گذشته جزو صنایع آلاینده بوده است، اضافه کرد: به صورت کلی صنعت فولاد در تمام دنیا جزو صنایع آلاینده به شمار می‌رود اما در حال حاضر فولاد مبارکه با این دلایل که فیلتر‌هایی بر روی این صنعت نصب کرده این صنعت را از لیست صنایع آلاینده خارج کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیمان سپاهان را نیز در گذشته به این دلیل که چندین سال پیش میلیارد‌ها تومان برای برطرف شدن آلایندگی‌اش هزینه کرده بودند از لیست صنایع آلاینده خارج شده بود اما این صنعت نیز امسال جزو صنایع آلاینده قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه طی نامه‌ای که به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرده بودم شش شرکت صنعتی را جزو صنایع آلاینده اعلام کرده بودم، ادامه داد: نیروگاه چهل‌ستون، پلی‌اکریل، سیمان سپاهان، شرکت قند نصف جهان و فولاد مبارکه از صنایع آلاینده شهرستان مبارکه هستند.

ایرانپور با اشاره به اینکه وضعیت آلایندگی این صنایع باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بررسی و مورد رسیدگی قرار بگیرد، تاکید کرد: معتقد هستم که هزینه فعالیت فولاد در شهرستان مبارکه بیش از منفعت و مزایای این صنعت در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد را جزو صنایع آلاینده این شهرستان اعلام کرده‌ایم، افزود: اما تاکنون هیچ اعلامی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر آلاینده بودن این صنعت صورت نگرفته است چرا که سازمان محیط زیست به جای دفاع از مسائل زیست محیطی و سلامت مردم از مدافعان فولاد شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طی روز‌های گذشته اعلام کردم که باید جلسه فوق‌العاده‌ای برای وضعیت آلاینده‌های این شهرستان با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونانش و استاندار اصفهان برگزار شود، گفت: امیدوارم طی این هفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در مجلس گزارشی از وضعیت آلایندگی فولاد مبارکه را ارائه بدهند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست یکی دیگر از راهکار‌های موجود برای بررسی وضعیت آلایندگی فولاد مبارکه است، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته امضا‌های این طرح نیز در مجلس جمع‌آوری شده است و با اجرای این طرح نوعی شفاف‌سازی در راستای آلاینده بودن صنایع صورت می‌گیرد.

ایرانپور با بیان اینکه با اجرای این طرح صنایع کمک‌کننده به این سازمان مشخص می‌شوند و همچنین دلیل این کمک‌ها، عملکرد و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشخص می‌شود، ادامه داد: استفاده از این راهکار‌ها به عنوان آخرین راهکار‌هایم برای بررسی وضعیت آلایندگی فولاد مبارکه است.

وی تصریح کرد: براساس رسالت نمایندگی‌ام و در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه انتخابیه‌ام به مسائل زیست محیطی و بیکاری رسیدگی می‌کنم و از آمادگی کامل برای مناظره با مدیرعامل فولاد مبارکه در راستای بررسی وضعیت آلایندگی فولاد برخوردار هستم.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول