اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خبر داد

سالانه 150 هزار تن فولاد برای مصرف ریل نیاز داریم/ راه‌اندازی خط نورد جدید برای ریل سازی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به توافقات اولیه گفت: سالانه حدود 150 هزار تن فولاد برای مصرف ریل نیاز داریم که با احتساب درخواست ریل مترو، ظرف مصرف کشور نیاز به خط نورد جدید را بیشتر می‌کند.

سالانه 150 هزار تن فولاد برای مصرف ریل نیاز داریم/ راه‌اندازی خط نورد جدید برای ریل سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اردشیر سعد محمدی در جمع خبرنگاران در مورد آمادگی ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل در کشور اظهار کرد: امید می‌رود با تفاهم‌ها و توافقات صورت گرفته، تولید ریل در کشور ایجاد و از واردات ریل به کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به توافقات اولیه افزود: سالانه حدود 150 هزار تن فولاد برای مصرف ریل نیاز داریم که با احتساب درخواست ریل مترو، ظرف مصرف کشور نیاز به خط نورد جدید را بیشتر می‌کند.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با تاکید به اعلام آمادگی برای عرضه محصول جدید توسط ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در بحث توازن نیاز به خط نورد جدید برای تولید ریل و محصول جدید داریم.

وی همچنین از جمله طرح‌های بلند مدت را طرح بلند مدت شهید کاظمی عنوان کرد و گفت: ظرفیت یک میلیون تن ذوب‌ آهن را داریم.

سعد محمدی یکی از مباحث مطرح دیگر را بحث کوره بلند و احیای مستقیم برشمرد و افزود: در دنیا یک‌میلیارد و 527 تن تولید از طریق کوره بلند انجام می‌شود که این نکته قابل اهمیت برای سرمایه‌گذاری جهانی است و این در حالی است که در کشور ما برعکس از روش القایی و احیاء مستقیم در راستای کاهش مصرف حامل‌های انرژی استفاده می‌شود.

وی در ارتباط با بحث فرهنگی بابت ایجاد طراوت و شادابی روح کارکنان گفت: سعی می‌کنیم بحث ارتقا دانش اجتماعی را در ذوب آهن افزایش دهیم، چرا که اعتقاد داریم در افزایش تولید مؤؤثر است.

* سال 92 ذوب آهن جزو صنعت سبز می‌شود

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: در بحث تعالی سازمانی تندیس بلورین را دریافت و تندیس سیمین و بحث EFQM را در دستور کار قرار دادیم.

وی همچنین در مورد حوزه ورزشی ذوب آهن و خواسته مردم اصفهان گفت: در حوزه ورزش با تمام قوا سعی خود را برای حضور در لیگ برتر انجام می‌دهیم، چرا که معتقدیم صبغه ورزشی ذوب آهن به ورزش کشور کمک می‌کند.

سعد محمدی همچنین از ارتقا ورزش همگانی در ذوب آهن خبر داد و افزود: محیط زیست طرح جدیدی را تعریف کرده است که در پایان سال92 جزو صنعت سبز قرار و از چرخه کارخانه‌های آلوده خارج شود.

* برای استفاده در مصارف صنعتی، آب لجن را بازیابی می‌کنیم

گفتنی است، در بخشی از نشست خبری مدیر عامل ذوب آهن اصفهان سئوالاتی از سوی خبرنگاران مطرح شد که سعد محمدی در پاسخ به سئوالی در مورد مشکل تأمین آب مجموعه ذوب آهن گفت: در نظر داریم که آب لجن را بازیابی و در بحث صنایع دیگر استحصال آب در غلظت بالا را ایجاد کنیم.

وی در مورد ساخت ریل و کیفیت ریل‌ها افزود: کیفیت ریل به لحاظ جهانی تعریف دارد و اگر قرار است که ما محصولی را تولید کنیم بر اساس استاندارد بین‌المللی باید باشد و ما قصد ممانعت از خروج ارز از کشور را داریم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: پس از یک تولید کوتاه مدت یک قرار داد رسمی خط تولید نورد ریل در ذوب آهن می‌زنیم که کیفیت آن منحصر به فرد باشد.

*5 هزار میلیارد ریال سهام بنگاه‌ها به صندوق بازنشستگان واگذار شد

وی همچنین در مورد صندوق بازنشستگی ذوب آهن اصفهان ادامه داد: حدود 5 هزار میلیارد ریال  سهام بنگاه‌هایی همچون فولاد، آلومینیوم، زغال سنگ، دخانیات و قسمتی از سهام خودرو را به صندوق بازنشستگی واگذار کردیم.

سعد محمدی تاکید کرد: در صورتی که چهارشنبه جاری کسی سهام ذوب آهن را نخرد 37.5  درصد ذوب آهن به صندوق بازنشستگان می‌رود و اگر متقاضی هم داشته باشد، پول ناشی از بلوک سهام ذوب آهن به صندوق بازنشستگان فولاد تعلق می‌گیرد.

وی در مورد مشکلات بازنشستگی گفت: با مدیریت و گردش مالی اقدام به رفع مشکل کرده، چنانکه دغدغه خاطر تعیین مشی و گردش پول به اعتقاد ما رفع شده و در اختیار وزارت کار قرار گرفته است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تحریم‌ها و فروش محصولات ذوب آهن گفت: ذوب آهن یک بسته اقتصادی در بودجه سال آینده است و اگر به صفحه بورس سر بزنید متوجه می‌شوید که برای سال آینده سود سهم را 47.2 ریال دیده‌ایم.

وی افزود: اگر تولید فولاد کشور پایین بیاید به همان اندازه عرضه و تقاضا ایجاد و قیمت فروش بیشتر می‌شود.

سعد محمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقد به این هستند که کارخانه ذوب آهن توجیه اقتصادی ندارد و در صورت تعطیلی آن و ورود محصول از خارج کشور مقرون به صرفه است و همچنین در مورد ادغام صنایع فولاد و نیز ذوب آهن با مدیریت واحد گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و این در حالی است که از قِبل تولیدات کارخانه ذوب آهن یک میلیون نفر نان می‌خورند و 36 هزار نفر بازنشسته به طور غیر مستقیم ارتزاق می‌شوند.

وی تاکید کرد: داشتن ذوب آهن لازمه کشور است و فولاد بیش از 1.8 درصد تولید ناخالص ملی دارد و تعطیل کردن آن کار صحیحی نیست.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول