اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

توسعه صنعت ریلی در کرمان ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان این استان را از پهناورترین استان‌های کشور خواند و گفت: توسعه صنعت ریلی در این استان ضروری است.

توسعه صنعت ریلی در کرمان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، اسماعیل نجار در آیین تحویل یک رام واگن‌های مسافربری ساخت کارخانه واگن‌سازی زرند به صنعت ریلی کشور بیان داشت: تلاش‌های ویژه‌ای برای رسیدن به نقطه مطلوب در این صنعت شده است و راه‌اندازی قطار جدید و پیشرفته مسافری نمونه‌ای از این اقدامات است.

استاندار کرمان خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به ویژه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای وصل مسیر ریلی بافق، رفسنجان، کرمان، تهران، سیرجان و بندرعباس شد و گفت: با توجه به تقاضای فراوان و پهناوری استان توسعه ریلی توسعه استان را سبب می‌شود.

حیدری مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز این گروه را یکی از اعضای خانواده مؤسسه ذخیره فرهنگیان و حاصل همت فرهنگیان کشور برای توسعه و پیشرفت اقتصادی دانست و گفت: گروه صنعتی پلور سبز به همت نیروهای توانمند و مهندسان مجرب در حال حاضر به عنوان معدود واحدهای تولیدی صنعت ریلی در تولید واگن‌های مسافری و مترو در کشور مطرح است. 

وی با بیان اینکه بدنه واگن‌های متروی این شرکت دارای گواهی ثبت اختراع است، تصریح کرد: این کارخانه در ساخت و تحویل واگن‌های تهران، اصفهان و شیراز با قرارداد 300 میلیون یورو با ساخت واگن‌های مسافری و مترو برای این کشور سالانه حدود 20 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی دارد.

حیدری عنوان کرد: طراحی و ساخت واگن‌سازی مترو در کارخانه واگن‌سازی زرند انجام می‌شود، گواهی ثبت اختراع از واگن مترو داریم و نخستین کارخانه طراحی واگن در کشور است.

وی گفت: این کارخانه از آخرین فناوری اروپا و ماشین‌آلات بسیار پیشرفته و توان بالای مهندسی در تولید محصولات متنوع و مختلف ریلی از جمله واگن‌های مسافری، باری و مترو بهره می‌برد.

حیدری خاطر نشان کرد: تمام استانداردهای صنعت ریلی اروپا در این واگن‌ها اعم از مسائل رفاهی، رستوران، سیستم صوتی و تصویری رعایت شده است.

انتهای پیام/80022/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول