اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

نخستین منوریل شمال‌غرب کشور در دره لیقوان تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین منوریل شمال‌غرب کشور در دره لیقوان تبریز راه‌اندازی می‌شود.

نخستین منوریل شمال‌غرب کشور در دره لیقوان تبریز راه‌اندازی می‌شود

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: سرمایه‌گذار این منطقه نمونه هم‌اکنون ضمن تهیه طرح تفصیلی منطقه کارهای اجرایی این پروژه را آغاز کرده است.

وی سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف را تنها از طریق همکاری با بومیان و اهالی آن مناطق امکان‌پذیر دانست و گفت: با اجرای این طرح سرمایه‌گذاری می‌توان شاهد رونق‌بخشی مجدد و کمک به توسعه دره لیقوان در آینده‌ای نزدیک بود.

محمدی با اشاره به شهره لیقوان به پنیرهای مرغوب و خوش طعم در کشور، توجه و توسعه گردشگری کشاورزی در حوزه لبنیات و به ویژه پنیر را در منطقه نمونه گردشگری دره لیقوان حائز اهمیت دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تربیت نیروهای متخصص صنعت گردشگری در این محل کسب شده است.

محمدی با اشاره به دیگر طرح‌های اعلام شده برای سرمایه‌گذاری در این منطقه افزود: امکانات آبگرم لیقوان، هتل، باشگاه‌های ورزشی همچون دوچرخه‌سواری و اسکیت، مجتمع‌های رفاهی، سالن‌های اجتماعات، تاسیسات برای برنامه‌های فرهنگی، جاده سلامت و کمپ گردشگری از جمله تاسیسات قابل اجرا در این منطقه هستند.

وی کمپ‌های ورزشی مجهز را از دیگر تاسیسات پیش‌بینی شده در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل احساس نیازی که برای راه‌اندازی کمپ‌های ورزشی از جمله برای فوتبال در آذربایجان شرقی احساس می‌شد و با توجه به شرایط دره لیقوان که زمینه فراهم آوردن هر گونه امکاناتی را دارد، این کمپ‌های ورزشی احداث می‌شوند.

محمدی با اشاره به به وسعت 748 هکتاری منطقه نمونه گردشگری دره لیقوان، یادآور شد: گروه سرمایه‌گذاری شهر آفتاب کیش (با محوریت شرکت اینتراکیش در تبریز) به عنوان سرمایه‌گذار این منطقه نمونه گردشگری کار خود را آغاز کرده است‌.

وی با بیان اینکه این گروه پیش از این سرمایه‌گذاری‌های موفق دیگری در آذربایجان شرقی و سایر استان‌ها نیز داشته است، از حضور چشمگیر طرح‌های اینتراکیش در سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (16 تا 18 اسفندماه سال جاری) در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

انتهای پیام/60002/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول