اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

بیشترین آسیب گرانی متوجه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: بیشترین آسیب گرانی و تورم موجود در جامعه به نیازمندان و دهک پایین جامعه و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی وارد شده است.

بیشترین آسیب گرانی متوجه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، علی‌اصغر حاجی‌نقی ظهر امروز به‌ مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد نیشابور در نمازخانه این نهاد، افزود: میزان مصرف کالا توسط دهک بالای جامعه یعنی ثروتمندان 15 برابر دهک پایین کالا مصرف می‌کنند.

وی اظهار داشت: برای حل مشکل نیازمندان باید به ریشه‌ها توجه کرد و شکاف درآمد می‌باید حل شود.

حاجی‌نقی معتقد است: حاکمیت و شرایط روزگار به هر دلیلی نتوانسته است فرصت‌ها را در اختیار فقرا دهد که باید به توانمندی‌های افراد توجه کرد و زمینه احیای آنها را فراهم کرد.

وی توضیح داد: هیچ کشوری نیست که به فقرایش توجه نداشته باشد ولی نگاه در کشور ما فقط از سر دلسوزی و احساس رقت قلب نیست بلکه باور دینی ماست که ما مکلف به حل مشکل و ایجاد توانایی در فرد مستمند هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تصریح کرد: فقر و محرومیت یک موضوع ناپسند در حکومت است که در درون خود آبستن بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

حاجی نقی با بیان اینکه مردم یک پیکره واحد هستند و همه موظفند به هم کمک کنند، خاطرنشان کرد: هیچ کسی در هر پستی نمی‌تواند خود را جدا از رسیدگی به اموال انسان‌ها بداند.

وی یادآور شد: یکی از برگ‌های زرین امام راحل، تاسیس کمیته امداد برای حمایت از محرومان به عنوان ولی‌نعمتان جامعه است.

 

نامبرده گفت: شاهد این هستیم که مبارزات 14 قرن شیعه برای بسط و توسعه سیره علوی در یک حوزه جغرافیایی به منصه ظهور رسیده که ملجا و اسوه دیگران نیز قرار گرفته است.

حاجی‌نقی اضافه کرد: مسیر جمهوری اسلامی برگرفته از  رسالت‌های انبیای الهی بوده است.

انتهای پیام/70009/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول