اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

مدیران شهرداری در تملک پروژه‌ها بی‌برنامه بوده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در برخی پروژه‌ها مانند پروژه تونل فضیلت باید پنج سال قبل و با قیمت آن زمان تملک‌های لازم انجام می‌شد، اما مدیران شهرداری در تملک پروژه‌ها بی‌برنامه بوده‌اند.

مدیران شهرداری در تملک پروژه‌ها بی‌برنامه بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعد از ظهر امروز در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: امروز برنامه‌ریزی برای مدیریت کشور، شهرها و پروژه‌ها به معنای دارا بودن نیروی تدبیر و اندیشه در شیوه کار است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تدبیر و اندیشه در مدیریت 80 درصد موفقیت را رقم زده و بودجه و اعتبار تنها سهم 20 درصدی در پیشرفت کار دارد.

حق‌نگر ادامه داد: با استقبال خوب مردم از اخذ پروانه، درآمد شهرداری مطلوب شده و سمت و سوی عمرانی نیز به شکل قابل تقدیری در جریان است، اما به علت عدم برنامه‌ریزی بهره‌وری از این موقعیت طلایی در حالت حداقلی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در سال 86 پروژه تونل فضیلت شروع به کار کرد و اکنون آماده بهره‌برداری است و حتی چراغ‌های آن نیز نصب شده، اما این تونل که با هزینه 26 میلیارد تومان و صرف پنج سال زمان احداث شد ناکارآمد است.

حق‌نگر خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی وجود داشت باید پنج سال پیش که زمین‌های انتهای تونل ارزان و حتی مجانی بودند تملک می‌شد و با مدیریت آن‌ها، پروژه ختم به خیر شده و مردم محروم منطقه از وضعیت ناهنجار زیست‌محیطی نجات می‌یافتند.

وی اضافه کرد: در سال 84 پروژه پارک آبی در منطقه پنج مطرح شد، اما از آن سال تاکنون هیچ اقدامی برای عمران و آبادانی آن منطقه انجام نشد تا اینکه امسال کلنگ پارک 50 هکتاری آن را به زمین زدند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: اکنون در این منطقه نهال می‌کاریم تا چند سال بعد به ثمر برسد در حالی که کاشت درخت حداقل کاری بود که می‌شد سالانه در آن منطقه صورت پذیرد.

حق‌نگر در این زمینه از پروژه قطار شهری نیز سخن گفت که در سال 82 شروع شده و هزینه 380 میلیارد تومانی بهره‌برداری آن به بیش از 700 میلیارد تومان رسیده و هنوز هیچ بخشی از آن قابلیت بهره‌برداری ندارد.

وی اضافه کرد: اگر برنامه‌ریزی داشتیم با مدیریت بهتر باید پیش از تحریم‌ها خریدهای ضروری مانند واگن را زودتر انجام می‌دادیم تا امروز دچار این وضع نباشیم که ایستگاه و تونل ساخته شده، اما واگن برای استفاده نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خواست تا در بحث مشاوران شهر و درجه خلوص آنها دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش فارس، علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز شهریور ماه سال جاری در بازدید از پل بزرگ چمران شیراز از تملک هم‌زمان با اجرای عملیات در بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهری خبر داده بود.

وی همچنین اردیبهشت ماه سال جاری در بازدید از پروژه‌های تونل سعدی، تقاطع غیرهمسطح فضیلت - سرداران و تونل‌های دوقلوی کوهسار مهدی از پیش‌بینی هزینه‌های تملک خبر داد و دی ماه سال جاری نیز به کارگیری مشاوران خبره برای اخذ قراردادهای حقوقی به منظور پیشگیری از موانع حقوقی در آینده پروژه‌ها را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول