اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

کشف 250 هزار ماده منفجره و محترقه در آستانه چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه چهارشنبه پایانی سال،‌ تا روز گذشته تعداد 250 هزار ماده منفجره و محترقه در سطح استان خراسان کشف شد.

کشف 250 هزار ماده منفجره و محترقه در آستانه چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالقاسم اسفندیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل سالن جلسات دادسرای دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: امنیت اصل مهمی در جامعه بشمار می‌رود که دستیابی به آن مرهون تعامل بخش‌های متعدد و مختلفی است.

وی افزود: مشهد از حیث زیارت نیازمند تمهیدات ویژه در عرصه ارتقاء آسایش و امنیت عمومی بوده و این مسئله در مقاطع زمانی چون ایام نوروز از حساسیت بالاتری برخوردار بوده و نیروهای امنیتی را ایجاب به تدابیر و اقدامات خاص می‌کند.

اسفندیاری با بیان اینکه در فصل چهارم سال جاری شاهد کاهش جرائم در خراسان‌رضوی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی جرائم در فصل دوم و سوم سال جاری می‌توان نوید کاهش جرائم در زمستان سال جاری را داد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با همکاری و تعامل مثبت با دیگر بخش های ذی‌ربط در حوزه امنیت درصدد رفع خلاهای امنیتی برای کاهش جرم در استان هستند و به نوعی می‌توان گفت که نیروی انتظامی آمادگی لازم برای اجرای تدابیر اتخاذ شده در روزهای پایانی سال و ایام نوروز را دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: نیروی انتظامی در اقدامات خود برای روزهای پایانی سال جاری و ایام زائرپذیر نوروز بر سه محور تمرکز و تاکید دارد؛ حوزه ترافیک، تسهیل در ارائه خدمات نیروی انتظامی و برخورد با متخلفان و جرائم در این ایام مجموع این سه محور را تشکیل می‌دهد.

اسفندیاری از طرح برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد منفجره و مواد محترقه در آستانه چهارشنبه پایانی سال خبر داد و تاکید کرد: تا روز گذشته تعداد 250 هزار عدد مواد محترقه کشف شده است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی هماهنگی خوبی با دستگاه قضائی استان داشته و هم‌چنین در تعامل با مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها به شدت موضوع مواد منفجره و محترقه را پیگیری می‌کند؛ همچنین در حوزه امنیت عمومی اقدامات شایسته‌ای انجام گرفته است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: افرادی که در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز به هر شکلی مخل امنیت و آسایش اجتماعی شده و با ناهنجاری‌های اخلاقی و رانندگی‌های همراه با تخلف عامل برهم زدن امنیت شوند به‌طور قاطعانه برخورد می‌شود.

اسفندیاری افزود:‌ در این برخورد قاطعانه شاهد توقیف و زندانی کردن اخلالگران نظم برای کاهش فضای جولان آنان و مبازره جدی با مظاهر علنی فساد در رأس اهداف قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث سرقت‌های بانکی، گفت: تعداد سرقت‌های بانکی معدود بوده که ریشه در نبود سیستم حفاظت فیزیکی و هشداری و هم‌چنین نبود عنصر جدی نگهبان دارد؛ سرقت‌های گزارش شده در بانک‌ها اغلب از حیث نارسایی‌ها در اقدامات امنیتی است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی از افزایش جرائم سایبری یاد کرد و ادامه داد: به تناسب فناوری، جرائم در حوزه سایبری افزایش یافته که در مسیر مقابله با جرائم سایبری و اینترنتی حدود یک سال در خراسان رضوی پلیس فتا آغاز بکار کرده الست.

اسفندیاری یادآور شد: به طور تقریبی هر هفته در این فضا برخورد و کشف جرم داشته‌ایم و جرائم این حوزه نیز به طور جدی مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/70023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول