اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هیثم مناع:اتحادیه عرب درک عمیقی از وضعیت سوریه ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیته هماهنگی ملی سوریه تأکید کرد که اتحادیه عرب درکی از عمق اوضاع سوریه ندارد و دیگر نمی‌تواند نقشی مؤثر و قوی در حل بحران سوریه بازی کند.

هیثم مناع:اتحادیه عرب درک عمیقی از وضعیت سوریه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس «هیثم مناع» عضو کمیته هماهنگی ملی سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم»،تأکید کرد که اتحادیه عرب درکی از عمق اوضاع سوریه ندارد.

وی که به مسکو سفر کرده با اشاره به تغییر موضع آمریکا در مورد حل بحران سوریه تأکید کرد که راهکار سیاسی و توقف خشونت نه تنها برای مردم سوریه بلکه برای همه ضروری است.

مناع در آستانه نشست ائتلاف معارضان برای تشکیل حکومت موقت فاش کرد که برخی عناصر اساسی در ریاست ائتلاف در این مرحله مخالف تشکیل حکومت هستند.

وی افزود: نمی‌خواهم به طور قطع بگویم ولی ممکن است اصلا جلسه‌ای برگزار نشود زیرا می‌دانم که آمریکا درخواست داده که جلسه‌ای برگزار نشود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم اتحادیه عرب برای واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان گفت: به نظر من متأسفانه اتحادیه عرب تا امروز درک عمیقی از وضع سوریه نداشته و برخورد این اتحادیه با پرونده بحران سوریه به گونه‌ای نیست که نتایج قوی و غنی به ما عرضه کند.

وی تأکید کرد، با توجه به اینکه مقامات برخی کشورها در اتحادیه عرب به صورت آشکار از گروه خاصی حمایت می‌کنند دیگر نمی‌توان این سازمان را طرفی قوی در فرایند حل بحران سوریه دانست.

مناع افزود: به این ترتیب می‌توان بر اهمیت نقش «اخضر ابراهیمی» فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به عنوان واسطه در صورتی که به مرحله گفت‌وگوها رسیدیم تأکید کرد زیرا در حال حاضر او تنها کسی است که در موسسه‌های بین المللی می‌تواند نقش تأثیر گذاری در حل بحران سوریه بازی کند و ما به تجربه او نیاز داریم.

انتهای پیام++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول