اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منصور: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب راه‌حل سیاسی بحران این کشور است

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه لبنان ضمن دفاع از مواضع خود در نشست دیروز اتحادیه عرب در قبال سوریه تاکید کرد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب راه حل سیاسی بحران این کشور است.

منصور: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب راه‌حل سیاسی بحران این کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان امروز پس از بازگشت از قاهره در فرودگاه بیروت در مصاحبه با خبرنگاران به مواضع تند جریان 14 مارس در باره اظهاراتش در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب پاسخ داد.

وزیر خارجه لبنان واکنش برخی سیاستمداران به مواضعش در قبال سوریه را برنامه ریزی شده و نظام مند خواند و گفت: همه تصمیماتی که اتحادیه عرب از بیش از یک سال و نیم پیش در قبال سوریه گرفته است تنها به تشدید خشونت در این کشور منجر شد که دامن لبنان را نیز گرفت.

این مقام لبنانی تاکید کرد: مشکل کجاست وقتی می‌گویم که باید سوریه به دامان اتحادیه عرب باز گردد تا با آن درباره ایجاد راه حل سیاسی مناسب گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه لبنان گفت: ما دیروز در برابر تصمیم خطیری بودیم و آن اینکه به هر کشوری این اجازه و حق داده شود که به سوریه سلاح بفرستند و این تهدید خطرناکی است.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد:«امروز کدام قانون اتحادیه عرب اجازه دخالت در امور دیگر کشورها را می دهد و کدام قانون سازمان ملل همین اجازه را می دهد، به خصوص اگر این دخالت، نظامی باشد بنابراین با دخالت نظامی،  لبنان از اوضاع سوریه ایمن خواهد بود؟»

منصور در ادامه پرسید: اگر قرار باشد برخی کشورها به سوریه سلاح بفرستند این سلاح ها باید از کشورهای همجوار به سوریه فرستاده شود که از جمله این کشورها لبنان است و آن زمان چگونه می خواهیم مرزها را کنترل کنیم.

عدنان منصور گفت: یک میلیون شهروند سوری و بیش از 300 هزار آواره سوری در خاک لبنان هستند اگر سلاح از لبنان به سوریه فرستاده شود این شهروندان سوری که برخی حامل دولتشان و برخی مخالف آن هستند به جان هم خواهند افتاد و ما نمی توانیم از طرفی علیه طرفی دیگر حمایت کنیم چرا که لبنان سیاست بی طرفی در قبال سوریه در پیش گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: همه گروه های سیاسی در لبنان باید خطر به خشونت کشیده شدن اوضاع سوریه را درک کنند.

عدنان منصور گفت: لبنان 15 سال تجربه جنگ داخلی را دارد و هیچ یک از لبنانی های نمی خواهند شرایط آن روزها دوباره به این کشور طایفه ای بازگردد.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول