اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چند دسته‌گی در اتحادیه عرب درباره واگذاری کرسی سوریه به معارضان

خبرگزاری فارس: در پی تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب نخست وزیر سابق سوریه که از حکومت جدا شده خواستار واگذاری کرسی سوریه به معارضان شده بود که این درخواست در دستور کار جلسه امروز اتحادیه عرب در قاهره قرار گرفت.

چند دسته‌گی در اتحادیه عرب درباره واگذاری کرسی سوریه به معارضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «آناتولی»، یک منبع دیپلماتیک در قاهره خبر داد که درخواست «ریاض حجاب» نخست وزیر سابق سوریه که از حکومت جدا شده در مورد واگذاری کرسی سوریه به معارضان در دستور کار نشست امروز وزاری امور خارجه 12 کشور عضو در اتحادیه عرب قرار گرفت.

این منبع تأکید کرد که میان اعضای اتحادیه عرب در مورد واگذاری کرسی سوریه به معارضان اختلاف نظر وجود دارد، قطر و عربستان از موافقان این طرح هستند در حالی که عراق، الجزائر و لبنان مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

«عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان خواستار لغو تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد.

منصور اقدامات اتحادیه عرب را برای حل بحران سوریه شکست خورده خواند و خواستار وقف خونریزی در سوریه شد.

از سوی دیگر«محمد عمرو» وزیر امور خارجه مصر خواستار حمایت و تقویت معارضان شد.

مصر و قطر سرنوشت کرسی سوریه را تعیین می‌کنند

پایگاه خبری «روسیا الیوم»، گزارش داد که «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «محمد کامل عمرو» وزیر امور خارجه مصر جلسه‌ای پشت درهای بسته برگزار کردند.

در این جلسه وزرای امور خارجه قطر و مصر و رئیس اتحادیه عرب سرنوشت کرسی سوریه را در اتحادیه تعیین خواهند کرد و در مورد واگذاری کرسی سوریه به ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه تصمیم گیری خواهند کرد.

پیشتر «احمد بن حلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب با واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به ائتلاف معارضان خارج نشین در شرایط فعلی مخالفت کرده بود و این اقدام را در شرایط فعلی نادرست خوانده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول