اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از ناگفته‌های شهردار ساری گزارش می‌دهد

سیاسی‌بازی برخی مسئولان علت عدم پیشرفت ساری

خبرگزاری فارس: شهردار ساری عدم پیشرفت مرکز استان مازندران را ناکارآمدی بعضی از مسئولان و سیاسی‌بازی آنان دانست و به بعضی از مسئولان هشدار داد.

سیاسی‌بازی برخی مسئولان علت عدم پیشرفت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، مهدی عبوری شهردار ساری ظهر امروز در جشنواره تجلیل از یاوران عرصه ناوگان شهری گفت: سازمان تاکسیرانی همانند بخش مهمی از ناوگان شهری باید خود را به استانداردهای بالا برساند.

وی افزود: برای رسیدن به این استانداردها برنامه یک اصل است که در کنار برخورداری از سرمایه‌ای مناسب می‌تواند این سازمان را کمک کند تا از شرایط موجود که دور از انتظار ما و انتظار ما استانداردهای تعریف شده برای ناوگان شهری در کلان شهرها است، فاصله بگیرد.

شهردار مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه ناوگان شهری استاندارد ناوگانی است که سرعت، دقت و سلامت را در برداشته باشد، افزود: با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر ساری سرمایه مناسب مصوب و پس از آن برنامه‌هایی مدون تعریف و تبیین شود.

افزایش قیمت کرایه تاکسی در سال 92

عبوری با اشاره به افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: در سال 92 قیمت کرایه تاکسی افزایش می‌یابد.

این مسئول از اهدای کارت هدیه 100 هزار تومانی به همسران رانندگان تاکسی شهر ساری تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این تنها کاری است که می‌توان در مقابل گوشه‌ای از زحمات خانواده رانندگان تاکسی انجام داد.

عدم رشد ساری ناکار آمدی بعضی از مسئولان و سیاسی‌بازی است

شهردار ساری در ادامه بیان داشت: اگر ساری را با مرکز استان‌های دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که ساری با شهرهای دیگر بسیار فاصله دارد.

عبوری عدم رشد ساری را ناکارآمدی بعضی از مسئولان و سیاسی‌بازی مدیران گذشته دانست و اظهار داشت: 34 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مرکز استان‌ها به رشد و شکوفایی رسیدند ولی مرکز استان مازندران حتی با شهرستان‌های دیگر مازندران و شهرهای کوچک ایران بسیار فاصله دارد.

وی با خطاب به بعضی از مسئولان افزود: آیا نبود اعتبارات و یا نداشتن جرات جذب اعتبارات باعث عقب‌ماندگی ساری شده است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه بعضی از سازمان‌ها و ادارات عوارض خود را به شهرداری پرداخت نمی‌کنند، تاکید کرد: بعضی از مسئولان وقتی به شهرداری می‌رسند پای‌شان می‌‌لنگد و نمی‌خواهند ساری به ارزش‌های بالای خود برسد.

جلوی پیشرفت شهر ساری را نگیرید

عبوری با تذکر به بعضی از افراد که 34 سال است نمی‌خواهند ساری پیشرفت کند، تاکید کرد: بهتر است دست از غارت و سیاسی‌بازی خود بردارند تا ساری پیشرفت کند.

وی بیان کرد: شهرستان ساری به کمک نماینده ولی فقیه در مرکز استان مازندران، نمایندگان مجلس، شوراهای شهر و مردم این شهرستان به ارزش‌های اصلی خود می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه عدد سفرهای استانی رئیس جمهور به 100 رسیده است، افزود: پل ولی عصر و ذغال چال جزو مصوبه دوم دولت به مازندران بوده است که به آنها از طرف دولت بودجه‌ای تحقق نیافت.

وام 30 میلیارد تومانی به جای بودجه استانی

عبوری تصریح کرد: پل ولی عصر با هزینه خود مردم شهر ساری و با توجه به ناقصی و سلسله پل‌های زنجیره‌ای به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه بعضی از مسئولان استانی به جای اینکه بودجه مصوبات دولت را دراختیار شهرداری قرار دهند، گفت: وام 30 میلیارد تومانی با سود 22 درصد در اختیار شهرداری ساری گذاشتند که پرداخت آن بسیار مشکل است.

وی با اشاره به اینکه قائمشهر یک زیرگذر 5 میلیارد تومانی احداث کرده است، افزود: ولی مرکز استان مازندران باید حسرت شهرستان‌های دیگر را بخورد و روز به روز به عقب برگردد.

اجازه نمی‌دهم دست ناپاک بعضی‌ها به اموال شهرداری برسد

عبوری با اشاره به اینکه بعضی از آقایان در گذشته در شهرداری منافعی ویژه داشتند، بیان کرد: در حال حاضر با جدایی دستان ناپاک آنها به اموال شهرداری و با فشار آوردن به من سعی بر ورود دوباره به شهرداری و دست پیدا کردن به منافع‌شان را دارند که به آنان همچین اجازه‌ای نمی‌دهم.

شهردار ساری با خطاب به بعضی از مسئولان که می‌خواهند با فشارهای سیاسی خود به منافع و بیت‌المال دست پیدا کنند، تاکید کرد: اگر آنان به حرکات خود ادامه دهند در جلسات آینده با مدارک موجود نام آنان را اعلام می‌کنم تا مردم ساری آنها را به خوبی بشناسند.

پروژه پل کابلی داراب زمانی مناسب برای سوءاستفاده بعضی آقایان

این مسئول در ادامه یکی از علت‌های به سرانجام نرسیدن پل کابلی داراب را سودجویی بعضی از افراد دانست و بیان کرد: بعضی از آقایان در گذشته که از این پروژه باخبر بودند با خرید زمین‌هایی در مسیر این جاده که به پل ذغال چال منتهی می‌شود، سعی بر سود کلان و سوءاستفاده از این پروژه را دارند.

وی تصریح کرد: پروژه‌ای که باید با 6 میلیارد تومان به افتتاح برسد با سودجویی بعضی از مسئولان با چند برابر باید به بهره‌برداری برسد.

مشارکت 16 میلیاردی شهروندان ساروی

عبوری اظهار داشت: کسی حق ندارد برای مردم ساری تعیین تکلیف کند و برای کارهای عمرانی و خدماتی به آنان منت بگذارد. این وظیفه مسئولان شهر ساری است.

شهردار ساری از مشارکت 16 میلیاردی شهروندان ساروی خبر داد و بیان داشت: شهروندان ساروی با مشاهده اقدامات صورت گرفته در چند ماه اخیر در ساری و نهضت آسفالت با شهرداری این شهر همکاری بیشتری می‌کنند.

نمی‌دانم اعتبارات استانی به کجا می‌رود

این مسئول با اشاره به اینکه ساری به کل استان مازندران خدمات می‌دهد و تمام اداره کل‌های مازندران در ساری قرار دارد، گفت: چرا ادارات و نهادها به شهرداری عوارض نمی‌دهند و این اعتبارات استانی به کجا می‌رود.

وی ادامه داد: چرا ما باید فرش را از زیر پای یک پیر زن به خاطر عوارض شهرداری بگیریم در صورتی که بانک‌ها و اداره‌ها به شهرداری عوارض نمی‌دهند.

شهردار مرکز استان مازندران تصریح کرد: اگر بانک‌ها و ادارات عوارض خود را پرداخت نکنند ما با آنها برخورد جدی می‌کنیم تا شهروندان بدانند چه کسانی در پشت این پرده قرار دارند. 

تنظیم سند چشم‌انداز 20 ساله ساری

عبوری از تنظیم سند چشم‌انداز پنج ساله و 20 ساله برای ساری خبر داد و عنوان کرد: شهرداری ساری به کمک اعضای شورای شهر این سند را در سال جاری به پایان می‌رساند و رونمایی می‌کند.

این مسئول به برگزاری جشن‌های مختلف در سطح شهر و نورانی کردن شهر و روحیه بخشیدن به شهروندان اشاره کرد و اذعان داشت: بعضی افراد که عرضه همچین کارهایی رو نداشتند حالا با جوسازی و موضع گرفتن به من سعی بر منفی نشان دادن عملکردهایم را دارند.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال جشن‌های مختلفی برگزار شد، افزود: حضور 7 هزار ساروی در راهپیمایی 22 بهمن نشان‌دهنده عملکرد مثبت این جشن‌ها است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه نهضت آسفالت در شهر ساری صورت گرفته است، اظهار داشت: ساری 4 هزار هکتار است و به زمان بیشتری نیاز دارد و به شما شهروندان قول می‌دهم این نهضت آسفالت در تمام نقاط شهر انجام شود.

عبوری خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های بزرگ در نقاط مختلف شهر با کمک مردم و مسئولان ساری به مرحله بهره‌برداری در آمده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جای تاسف دارد مرکز استان مازندران یک سرویس بهداشتی مناسب برای عموم ندارد، از بهره‌برداری سرویس بهداشتی در میدان ساعت در چند روز آینده خبر داد.

ساری بزرگ‌ترین پارک جنگلی در خاورمیانه را به خود اختصاص می‌دهد

شهردار مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز ساری کمتر از دو متر است، از آغاز به کار پارک خیابان شهید جهان‌پیما در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های محلی در سطح مختلف شهر ساری در سال جاری احداث می‌شود، افزود: 14 پارک با نام 14 معصوم در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه تحولی دیگر در سرانه فضای سبز شهرستان ساری ایجاد می‌شود از احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی و کوهستانی در خاورمیانه در نزدیکی ساری خبر داد.

عبوری با اشاره به اینکه طرح تعریض امامزاده عباس(ع) ساری سه ماه که در دستور کار ما قرار گرفته است، اظهار داشت: تا پایان امسال طرح تعریض خیابان امامزاده عباس آغاز به کار می‌کند.

 کمربندی ساری در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار ساری با اشاره به اینکه در سال 1354 کلنگ کمربندی ساری به زمین خورد و بعد از 34 سال هنوز به بهره‌برداری نرسید، از بهره‌برداری کمربندی ساری در سال 92 خبر داد.

وی گفت: سالانه میلیاردها پول‌ شهروندان توسط زباله از بین می‌رود ولی در 24 ماه آینده با 24 میلیارد و 600 میلیون تومان نیروگاه زباله‌سوز در ساری به بهره‌برداری می رسد و پول‌تان به خودتان بازگردانده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح پل ذغال چال طولانی شده است، از بهره‌برداری فاز نخست این پل در 3 ماه آینده خبر داد.

رودخانه تجن به بزرگترین مرکز توریستی شمال کشور تبدیل می‌شود

شهردار ساری با اشاره به اینکه رودخانه تجن از ظرفیت بالایی نسبت به زاینده‌رود اصفهان دارد، افزود: زاینده رود نسبت به رودخانه تجن بسیار کم آب است، ولی با توجه به سرمایه‌گذاری مناسب توریست بسیار خوبی به خود جذب می‌کند، ولی رودخانه تجن شهر ما با وجود پرآبی و مناظر طبیعی توجهی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت گردشگری شهرستان ساری و جذب توریست قسمتی از رودخانه تجن به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با سرمایه‌گذاری‌های لازم به بزرگ‌ترین مرکز توریستی و تفریحی شمال کشور تبدیل شود.

رفاه رانندگان تاکسی ایجاد نشود تیم مدیریتی فعلی تغییر می‌کند

عبور با اشاره به اینکه یک جایگاه CNG در کنار ترمینال دولت قرار است به رانندگان تاکسی اختصاص داده شود، افزود: با در اختیار گذاشتن یک زمین از سوی شهرداری به سازمان تاکسیرانی شهرستان ساری، برای رانندگان تاکسی یک صافکاری، مکانیکی، نقاشی و کارواش با 50 درصد تخفیف در سال 92 احداث کند.

وی تاکید کرد: اگر این اقدامات پیش‌بینی شده در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده نشود و رفاه آنان را ایجاد نکند تیم مدیریتی فعلی تغییر می‌یابد.

عبوری با اشاره به رسیدگی به مشکلات رانندگان تاکسی گفت: رانندگان تاکسی یک فرد را برای رابط بین من و کلیه تاکسی‌داران معرفی کنند تا از مشکلات تاکسی‌داران در ساری با خبر شوم به آنان رسیدگی کنم.

شهردار مرکز استان مازندران در پایان از زحمات رانندگان تاکسی قدردانی کرد و بیان داشت: این برنامه‌ها باید به صورت فصلی برگزار شود.

انتهای پیام/2296/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول